Räikkönen: Nem jött be, ennyi
Schumi és Kimi sem búslakodik a kínai blama után
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az F1-szezon harmadik versenye két világbajnoknak kifejezetten pechesre sikeredett, de egyik sem különösebben szomorú.
Amennyiben tudják tartani a tempójukat és a balszerencse is elkerüli őket, akár mindketten dobogóra állhattak volna a hétvégi F1-es Kínai Nagydíjon. Két, a száguldó cirkuszba visszatérő világbajnokról van szó, a hétszeres legjobb Schumacherről és a 2007-es első Räikkönenről. Mindkettő a második helyről esett ki vagy vissza: előbb, még a verseny első harmadában MSC, akinek eredmény(telenség)ét a szerelők elbaltázott munkája határozta meg, később a Jégember, aki alatt szimplán elfogyott a gumi, s pillanatok alatt úgy előzte meg boldog-boldogtalan, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne.
Csapatuk, a Mercedes és a Lotus ugyanakkor nem sír, mert Schumi kollégája, Rosberg - pályafutása során először - győzött, Kimi társa, Grosjean pedig idei első pontjait szorgoskodta össze. "Nem haragszom a szerelőkre, legfeljebb sajnálom azt a srácot, aki most felelősnek érzi magát a történtek miatt, de ez benne van a pakliban. Úgy tűnik, végre erősek vagyunk. Ausztráliában túl korán elhasználtuk az abroncsokat, Malajziában nem volt elég tapadásunk, most úgy fest, megtaláltuk az arany középutat" - nyilatkozta a Forma-1 élő legendája és - 43 évével - korelnöke. "Két kerékcserével próbáltuk meg teljesíteni a távot, mert ez tűnt a legjobb stratégiának, ám a végén teljesen elfogytak a gumik. Nem jött be, ennyi" - fogalmazott Räikkönen.
Ami a többi világbajnokot illeti, a ponttáblán pillanatnyilag bronzérmes Alonso úgy véli, hatodik is lehetett volna (kilencedik lett), mindenesetre reálisnak értékelte a Ferrari Kínában mutatott produkcióját. A kétszeres címvédő Vettel elégedett az ötödik hellyel, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a Red Bullnak a kvalifikációs tempója, a végsebessége és a balansza sem az igazi, illetve még nem tudják, melyik kipufogó-megoldás az ideális (Webber és ő eltérő konstrukciót használtak Sanghajban).
A két McLaren-pilóta közül Button volt a kevésbé vidámabb, hiába zárt csapattársa előtt. "Az utolsó kiállásnál vesztettem vagy 9-10 másodpercet, utána ráadásul forgalomba kerültem, így nem maradt esélyem Rosberg után menni. Kár, hogy nem harcolhattam a győzelemért, azonban szórakoztató volt az utolsó pillanatokig küzdeni és előzgetni" - mondta. "Ha így, komolyan koncentrálva folytatom a munkát, a győzelmek is meg fognak jönni. A Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Lotus és a Sauber is erős - jó a meccs, élvezetes nekünk és a rajongóknak is" - értékelt egy tényleg egyre felnőttebb és összeszedettebb Hamilton, aki három harmadik helyével vezeti a pontversenyt.
Az egyéni és a konstruktőri vb állása
egyéni | pont | csapat | pont | |
1. | Hamilton (McLaren) | 45 | McLaren | 88 |
2. | Button (McLaren) | 43 | Red Bull | 64 |
3. | Alonso (Ferrari) | 37 | Ferrari | 37 |
4. | Webber (Red Bull) | 36 | Sauber | 31 |
5. | Vettel (Red Bull) | 28 | Mercedes | 26 |
6. | Rosberg (Mercedes) | 25 | Lotus | 24 |
7. | Perez (Sauber) | 22 | Williams | 18 |
8. | Räikkönen (Lotus) | 16 | Force India | 9 |
9. | Senna (Williams) | 14 | Toro Rosso | 6 |
10. | Kobajasi (Sauber) | 9 | ||
11. | Grosjean (Lotus) | 8 | ||
12. | Di Resta (Force India) | 7 | ||
13. | Vergne (Toro Rosso) | 4 | ||
14. | Maldonado (Williams) | 4 | ||
15. | Ricciardo (Toro Rosso) | 2 | ||
16. | Hülkenberg (Force India) | 2 | ||
17. | Schumacher (Mercedes) | 1 |
A három eddigi futamon a hat világbajnokból Melbourne-ben öt ért célba (és szerzett pontot), csupán Schumi esett ki; Sepangban négyen finiseltek a Top10-ben, miközben Vettel és Button és végigment, de nem kapott érte semmit; Sanghajban négy zárt pontban, Räikkönen nem, Schumi kiesett. Az meg tiszta sor, hogy Rosberg, aki elkente a kismillió világbajnok száját, túláradó jókedvvel nyilatkozott karrierje első győzelmét követően: "Tökéletes hétvége volt ez számomra (pole pozíció és győzelem), igazán különleges érzés nyerni. Mindenkinek köszönöm itt a csapatban és a gyárakban, Brackley-ben és Brixworth-ben. Soha nem felejtem el ezt a versenyt! Az utolsó 20 kör nagyon nehéz volt, azt hittem, sose lesz vége... Dolgozunk tovább, meglátjuk, mire megyünk Bahreinben."
A Bahreini Nagydíj néhány nap múlva, április 22-én lesz, ha lesz. Jelenleg mindenki (szervező, főnök, csapat, pilóta) úgy látja, hogy lesz.