Elegáns izomagy – 585 lóerővel is jön az új Mercedes E63 AMG
S-modellel bővül a Mercedes-Benz E63 AMG kínálata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A csúcsmodellek is megkapták a Mercedes-Benz E-osztály aktuális faceliftjét, Detroitban bemutatkozott az E63 AMG, S-verzió is lesz.
December végén még csak becsült műszaki paramétereivel debütált a faceliftes Mercedes-Benz E63 AMG, a Detroiti Autószalon alkalmából viszont már hivatalos képek és adatok is megjelentek a továbbra is két karosszériaváltozatban, limuzinként és kombiként elérhető csúcsmodellről. A kombi kizárólag összkerékhajtással támad. Forgalmazásuk áprilisban kezdődik. A friss E-osztály ugye kupéként és kabrióként a hagyományosaktól némiképp eltérő megoldásokkal jön. Az E63 AMG meg csak annyira E-osztály, hogy alapjaiban hasonlóan néz ki (a közös bura alá applikált fényszórók szériában LED-esek), azonban hűtőmaszkja sokkal agresszívabb, lökhárítója egyben végig kvázi légterelő és A betűt formál, vaskos farán pedig a karboncsicsán túl nem csupán díszként funkcionáló diffúzor figyel. Dupla-dupla kipufogócsövek és levegőkilépők társaságában.
Új infó, hogy S-modell is lesz, mármint nem S-osztály, hanem kissé kuszán S az E-ből. Ezt fényezett helyett fekete lökhárítóbetétjéről és a 19 colos felnik mögött pirosló féknyergekről ismerjük majd meg, míg bent - egyebek mellett - ezüstös biztonsági övek, kontrasztos varrás, többféle bőrbe varrott, lapított aljú kormány, s logós műszerfal jelenti a különbséget. Ezeknél lényegesebb a +28 LE és a +80 Nm nyomaték, noha a (rajtprogramos, a stop-start rendszert a négyből egyik üzemmódjában száműző, visszagangolásnál kettőt "kuplungoló", 7 fokozatú Speedshift MCT automata váltóval 3,6 kontra 3,7 mp-es) 100-as sprintidőben nyert egyetlen tizedmásodpercet ember nem fogja észrevenni. Az ESP 3 lépcsőben engedi játszani a sofőrt.
A duplaturbós, 5,5 literes V8-as benzinmotorral így nem holmi 557 és 720, hanem 585 lóerős és (1750-es percenkénti fordulattól) 800 Nm-es, júniustól kapható E63 AMG S-modell csakis (70 kilós súlytöbbletet is eredményező) 4Matic rendszerrel vásárolható, amelyhez zárható hátsó differenciálmű, optimalizált AMG Ride Control adaptív lengéscsillapítás és áttervezett geometriájú futómű is csatlakozik. Szerény 360 mm-es tárcsás kerámiafék egyedül ehhez opció. Végsebesség? Egy híján 300 km/h.
A mezei, tehát nem S-modell és pusztán hátsókerekes E63 AMG 100-ra 4,2 mp (a kombi 4,3 mp) alatt ér, végsebessége elektronika által korlátozott 250 km/h, vegyesben papíron elvegetál 9,8 liter üzemanyaggal, s teljesíti az Euro6-os környezetvédelmi normát. Az S-telen gép kereke is csak 18 colos - a gumiméret 255/40, hátul 285/35 kontra 255/35, illetve 285/30. Ár? Még nem ismert, de mindegy is.
És a kéziféket még mindig taposni kell.. Egy kapcsoló elegánsabb volna már így 2013 tájékán