Egy raliikon: Celica Turbo 4WD a kilencvenes évek elejéről
Azt írja a wrc.com, hogy visszatérhet az elitbe a Toyota. Az a Toyota, mely hét (négy egyéni és három konstruktőri) világbajnoki címet szerzett a kilencvenes években olyan legendás autókkal, mint a Celica GT-Four és Turbo 4WD, illetve Corolla WRC, s olyan legendás pilótákkal, mint Carlos Sainz, Juha Kankkunen vagy Didier Auriol.
A projekt egyelőre ott tart, hogy elkészült egy globális versenymotor (1,6 literes turbó) a Toyota Motorsport kölni bázisán, amit nemsokára ki is próbálnak egy karosszériában - vélhetően egy Yaris-féle karosszériában.
"Még nagyon az elején tartunk, alig pár hete indítottuk csak be a motort" - idéz a wrc.com egy toyotás forrást.
"Először egy S2000-es autó építése valószínű minden bizonnyal a Yarisból, de csak jövőre lesz elérhető."
Az elmúlt években többek által faképnél hagyott WRC-ben jelenleg a Citroën és a Ford gyepálja egymást, a Mini félig meddig van jelen mint gyár, a Volkswagen pedig jövőre jön, hogy megszakítsa Loebék hegemóniáját. Ha Toyota és rali, akkor Sainz mester esetét a Corolla WRC-vel feltétlen érdemes felidézni: az 1998-as, szezonzáró Brit ralin 500 méter választotta el őt és a csapatot is a világbajnoki címtől, amikor a (khm, legendás Toyota-) technika megmakacsolta magát...