Feléled a Skoda Rapid, ezúttal négy ajtóval
Rapid néven érkezik az új Skoda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gyártásának helyszínén, Indiában mutatták be a Fabia és az Octavia között elhelyezkedő új négyajtós Skodát.
A hétvégén elkészült az első példány a Skoda új négyajtós középkategóriás autójából, mely Indiában a szocializmusban felnőtt szívet melengető Rapid néven kerül forgalomba.
Bár Frankfurt után az volt a közvélekedés, hogy a Rapid nevet az ott bemutatott MissionL tanulmánynak tartogatják, a most debütált autó inkább a Fabia négyajtós változatának tekinthető: 4,39 m hosszú, 1,7 m széles, 1,47 m magas és közel 500 literes a csomagtere, azaz számok alapján a Fabia és az Indiában Laura néven forgalmazott Octavia közé tagozódik a kínálatban. 1,6 literes benzin- és dízelmotorokkal kerül piacra, mindkettő 105 lóerős teljesítménnyel, de jelentős a két egység közötti nyomatékkülönbség: a benzines csak 153 Nm-rel bír szemben a dízel 250 Nm-es értékével. A modell Indiát követően Kínában és Oroszországban debütál legközelebb. A Rapidot a Skoda chakani gyárában fogják összeszerelni, és fontos szerepet szánnak neki a Skoda által kitűzött, 2018-ra előirányzott másfél milliós globális értékesítési cél teljesítésében.
Bár Frankfurt után az volt a közvélekedés, hogy a Rapid nevet az ott bemutatott MissionL tanulmánynak tartogatják, a most debütált autó inkább a Fabia négyajtós változatának tekinthető: 4,39 m hosszú, 1,7 m széles, 1,47 m magas és közel 500 literes a csomagtere, azaz számok alapján a Fabia és az Indiában Laura néven forgalmazott Octavia közé tagozódik a kínálatban. 1,6 literes benzin- és dízelmotorokkal kerül piacra, mindkettő 105 lóerős teljesítménnyel, de jelentős a két egység közötti nyomatékkülönbség: a benzines csak 153 Nm-rel bír szemben a dízel 250 Nm-es értékével. A modell Indiát követően Kínában és Oroszországban debütál legközelebb. A Rapidot a Skoda chakani gyárában fogják összeszerelni, és fontos szerepet szánnak neki a Skoda által kitűzött, 2018-ra előirányzott másfél milliós globális értékesítési cél teljesítésében.