Tavasszal megújul a Citroën C-Elysée
Ráncfelvarrást kap a Citroën olcsó és spanyol szedánja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új frontrésszel és 3D-s hátsólámpákkal hódít a faceliften átesett Citroën C-Elysée. A franciák kompakt szedánját továbbra is Vigóban gyártják.
A Citroën C-Elysée is megkapja jól kivárt ráncfelvarrását. A franciák több kontinensen is jelen lévő kompakt szedánjából közel 400 000 példány fogyott a fontosabb piacokon, és az idén véget érő WTCC programját is ráépítette a gyártó. Nem csoda tehát, hogy óvatosan, de változtattak a sikeres modellen. A legszembetűnőbb változás az orrot érinti. A hűtőrács felső része változatlan, alját viszont meghosszabbították és összekötötték az immáron kockásabb dizájnt viselő fényszórókkal. A lökhárítókat is a márka jelenlegi dizájnvonalához igazították, két szélére LED-es nappali menetfények jutottak. A frontrészen kívül 3D hatású hátsó lámpákat, új dísztárcsákat, új „San Diego” nevű 16 colos könnyűfém felnit és két új színt is kap (Lazuli kék és Artense szürke).
A beltérben már kevesebb változás történt, méretei maradtak, ahogy az 506 literes csomagtér is. A műszerpanel látványosabb, áttekinthetőbb, a középső részt újragondolták, hogy elférjen rajta a 7 colos érintőképernyő. Utóbbi Android Auto és Carplay kompatibilis, mostantól hangvezérléses, opcióként pedig már navigációt is kínál. Nem is akármilyet, a C-Elysée is megkapja a Citroën Connect Nav rendszert, ami 3D-s, 2 ujjal zoomolható és a legfrissebb térképadatbázissal rendelkezik.
Motorválasztékát két benzines és egy dízel adja. A PureTech 82 csak manuális váltóval érkezik, míg a VTi 115 már az EAT6 automatát is megkaphatja. Az 1.6 BlueHDi dízel teljesítménye piactól függően 92 vagy 100 lóerő lehet. A franciák kompakt szedánját továbbra is Spanyolországban, Vigóban gyártják majd, forgalmazása jövő év tavaszán kezdődik.
Nekünk tavaly augusztustól van a rokonságban 1 C-Elyseé. Ez az autó bizonyított. Használtan vették,- 2013.04. havi, szervizbe a kötelezőn kívül nem volt. cserélni a szokásos olaj+szűrő meg ilyenek semmit nem kellett… Most van 230.000 Km benne. Szerintem ez egyértelműen fémjelzi ennek a modellnek a tartósságát, igényes gyártását.