Egyedi az alapesetben szürke, de megvilágítástól függően akár kéknek is látszódó fényezés, a féknyergek verseny Porschéhoz illően narancsok
Dr. Helmut Marko és Gijs van Lennep 1971-es, Porsche 917-tel szerzett Le Mans győzelmére tiszteleg a most bemutatott Porsche 918 RSR versenyautó 22-es rajtszáma. Az akkor felállított 222,3 km/órás átlagsebességnél jobbat csak 2010 áprilisában, azaz 39 év elteltével tudott elérni a Porsche. Ha versenypályára kerül a 918 RSR, bizonyára újabb rekord születik, hiszen hátsó kerekeit, 6 fokozatú, kormányról kapcsolható, egyenes fogazású szekvenciális váltón keresztül 563 lóerős, középre épített V8-as hajtja, az első kerekeket pedig egy-egy 102 lóerős villanymotor forgathatja. A rendszer összteljesítménye így 767 lóerő. Hagyományos akkumulátor helyett a villanymotorokat az anyósülésre épített, fékezéskor gerjesztett villanymotoros lendkerék hajtja. A Formula-1 KERS-rendszerének megfelelő lendkerék percenkénti 36 ezer fordulatszámra képes. Az extra erő lehívását a vezető szabályozza, de az energia számítógépes vezérléssel jut az első kerekekre, azaz az ívmeneti jellemzők szabályozása érdekében kanyarban a külső kerék több hajtást kap. Teljesen felpörgetett lendkerékkel 8 másodpercig hajthat teljes erővel a 918 RSR. Az amúgy elfecsérelt fékezési energia hasznosításával nem csak plusz erőhöz jut a versenygép, fogyasztása is jóval kevesebb, mintha ezt az erőt közvetlenül üzemanyag égetéssel kellene előállítania, így a versenyeken emiatt is előnyt szerezhet.
Felfele nyíló ajtókon keresztül közelíthető meg az együléses beltér
Noha a 918 RSR még kétségtelenül tanulmány, a tavaly megismert
918 Spyder után újabb jelentős lépés egy hamarosan utcára kerülő új modellhez, melyben villanymotor kétségkívül helyet kap majd, és talán a lendkerék is megjelenhet benne. Biztosan nem úgy, ahogyan a versenyautóban, hiszen az utasülésre bizonyára igényt tartanak a vásárlók.