Születésnapi Porsche 911
Porsche 911 50 Years Edition
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ötven éve etalon a Porsche 911, s hogy erre mindenki emlékezzen, jubileumi szériát gördítettek ki a stuttgartiak.
Miként arról már magunk is megemlékeztünk, idén 50 éves a legendás Porsche 911. A jubileumot a Porsche sem hagyja szó nélkül, s az 1963-ban Frankfurtban bemutatkozott, eredetileg 901-es névvel debütált, ám híressé 911-esként vált sorozatból kigördíti a 50 Years Edition, 1963 példányos speciális szériát. Kevéssé meglepő módon őszre, a Frankfurti Autószalonra időzített debütálással.
Aki szimpatizálna egy példánnyal, már most megismerheti, s szeptember 23-án rohanhat majd a szalonokba, hogy a 121 119 eurós alapárral startoló szériából egy példányt elcsíphessen. A mintegy 36 millió forintért igen gazdag ellátmány és néhány teljesen exkluzív felszerelés, illetve jellemző is jár. A Carrera S-re épülő, tehát 3,8 literes 6 hengeres (400 LE) boxermotorral hajtott 50 Years Edition hátsó sárvédői a Carrera 4 verziók mintájára szélesítettek, s nyomtávjai toldottak, futóműve sportrugókkal és PASM adaptív lengéscsillapítókkal szerelt, ám a 20 colos, a legendás "Fuchs" felnikre hajazó könnyűfém keréktárcsa minden bizonnyal az összes előbbi jellemzőnél nagyobb szenzáció lesz a rajongók körében. Említhető még néhány krómbetét az első lökhárító légbeömlői körül, s a hátsó gépháztető, valamint a hátsó lámpák közötti krom(os) csíkozás is az ős előtt tiszteleg. Nem úgy a fényszóró, ami kanyarkövető, adaptív bi-xenon, s leginkább a tökéletes éjszakai látást szolgálja.
A 50 Years Edition három, kizárólag e szériához elérhető színben lesz rendelhető - sötétszürke és világos, gejzír szürke, valamint monokróm fekete lesz választható, mindegyik példány 3 dimenziós "911 50" emblémát kap majd farára, s az a műszerfalon, a kesztyűtartó fedelén és a küszöbkoptatókon, valamint az ülések közötti pohártartónál is feltűnik, ott egyébként az egyes példányok száma is szerepelni fog.
A 911 50 évére nem csupán a feliratok emlékeztetnek, a műszerórák halványzöld megvilágításúak, a mutatók pedig fehérek, akárcsak fél évszázaddal ezelőtt. Az eredetihez hasonló a széleknél bőrbe varrt ülések középső, pepita kárpitja is, az ülések persze alapáron is 14-, opcióként 18-féleképpen állíthatók, így komfortjukkal a legjobb mai szintet hozzák. A menetdinamika úgyszintén, miként a Carrera S, az "50 éves" 911 is 4,5 másodperc alatt képes 100 km/órára érni, végsebessége kereken 300 km/óra, vegyes fogyasztási értéke manuális (7 fokozatú) váltóval 9,5, a szintén 7 sebességes dupla kuplungos automatával 8,7 l/100 km. Kívánhatunk még bármit egy 50 éves, születésnapi modelltől?
A világ legjobb sportautójának esszenciája ez a jubileumi kiadás!
A lakásomat és még sok mindenemet eladnám érte,de akkor sem tudnám megvenni:-)
Megelégednék én egy 10 éves Boxsterrel is….
Igen azt lehetne kívánni hogy bárcsak a miénk lenne.