Magyarul beszél: megújult a Peugeot 508
Peugeot 508: új arc, új navigáció, új variánsok, szerényebb fogyasztás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elmúlt hároméves, megújult hát a Peugeot 508. Számos új extrát, új arcot, tisztább üzemű motorokat kapott, az RXH már nem feltétlen hibrid.
Megújult a 2011-ben érkezett Peugeot 508, a franciák által berline névvel illetett limuzinon és az SW kombin túl a 2012-ben debütált harmadik "karosszériaforma", a szabadidő-autós, de azért valójában csak egy emelt futóműves kombit jelentő RXH is. Változtak a lökhárítók, laposabb lett a gépháztető, függőlegesebb és szélesebb a hűtőmaszk, amelyre a Peugeot-embléma is felkerült. És persze újak a lámpák, a fényszórók immár LED-esek is lehetnek, a menetfény és a ködfényszóró mindenképp diódás. Statikus kanyarfény alapból jár a LED-fényszóróval, extraként automata távfénykapcsolás is kérhető hozzá.
Fontos az ellátmány bővülése, ugyanis a Peugeot-nak eddig is az volt a tapasztalata, hogy aki 508-ast vesz (zömében dízelmotorral, céges vásárlóként), az bizony gazdag felszereltséggel teszi. Így aztán a frissítésnek sem elsősorban a 3,8 centiméteres hossznövekedést is hozó megjelenés-változás a legfőbb hozadéka, hanem a számos új extra. Immár szerepelhet holttérfigyelő, 7 colos színes érintőképernyő, amiben a menürendszer, s a navigáció is magyar nyelvű lehet. Az első-hátsó parkolóradar kiegészítéseként tolatókamera kérhető, ahogyan holttérfigyelő is elérhető, a vetített kijelző pedig színes és a navigáció parancsait is megjeleníteni képes. A tempomat három fix, előhívható sebességértékre állíthat; miként eddig is, eztán is szerepelhet kulcs nélküli nyitás-indítás.
A felső-középkategóriában sem megszokott tételként kérhető négyzónás klíma és az SW esetén elektromos csomagtérajtó, a nagyméretű (sajnos nem nyitható) panorámatető (ugyancsak kizárólag az SW esetén) nem olyan nagy kunszt, de azért jó lehet, akárcsak az időzíthető előhűtés és előfűtés. Talán utóbbi extrák kizárólagosságának is köszönhető, de sokkal inkább a praktikusabb kialakításnak, hogy az 508 vevői már itthon is közel olyan mértékben kérnek kombit, mint szedánt.
Peugeot 508, 2014 - benzinmotorok
1.6 VTi | 1.6 e-THP | |
Emisszió | Euro5 | Euro6 |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | robot/6 | man./6 (aut./6) |
Teljesítmény [LE] | 120 (6000) | 165 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160 (4250) | 240 (1400-4000) |
Végsebesség [km/h] | 203 | 210 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,5 | 8,6 (8,9) |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,8 | 5,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 134 | 134 |
Saját tömeg [kg] | 1390 | 1400 |
A legjelentősebb változás a motoroké. Megjelentek a jövő év végétől már kötelező Euro6-os motorok, a benzines kínálatban az 1.6 e-THP 165 lóerős változata ilyen. Stop-starttal, közvetlen (200 bar csúcsnyomású) befecskendezéssel, kettős megfúvású turbóval és 5,8 l/100 km vegyes fogyasztással. Egyelőre marad az Euro5-ös 1.6 VTi (120 LE) szívó alapváltozat (csakis 6 sebességes robotizált váltóval). Az új (stop-startos) e-THP az Aisiontól származó friss automatával is kérhető. A dízeleknél is marad egyelőre számos Euro5-ös motor, s itt vannak az AdBlue adalékos, stop-startos BlueHDi-k is Euro6 normával. A koromrészecskék 99,9%-os, a nitrogén-oxidok 90%-os szűrésével, akár az új Aisin váltóval, minimális fogyasztásnöveléssel. A korábbinál 15%-kal kisebb belső súrlódású 6 fokozatú automata váltó gyorsabb kapcsolásokat, kisebb kúszást ígér, a 150 lóerős BlueHDi 4,0 l/100 km fogyasztásával a hasonló kvalitású konkurensek közül a legtakarékosabbnak mondott.
Peugeot 508, 2014 - dízelmotorok
1.6 e-HDi | 1.6 e-HDi | 2.0 HDi | 2.0 BlueHDi | 2.0 HDi | 2.0 BlueHDi | 2.2 HDi | HYbrid4 | |
Emisszió | Euro5 | Euro5 | Euro5 | Euro6 | Euro5 | Euro6 | Euro5 | Euro5 |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1560 | 1560 | 1997 | 1997 | 1997 | 1997 | 2179 | 1997 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | 4/8 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | man./6 | robot/6 | man./6 | man./6 | man./6 (aut./6) | aut./6 | aut./6 | robot/6 |
Teljesítmény [LE] | 115 (3600) | 115 (3600) | 140 (4000) | 150 (4000) | 163 (3750) | 180 (3750) | 204 (3500) | 163 (3850) + 37 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 240 (1500- 3000) | 270 (1750- 2000) | 320 (2000) | 370 (2000) | 340 (2000- 3000) | 400 (2000) | 450 (2000- 2750) | 300 (1750) + 200 |
Végsebesség [km/h] | 200 | 197 | 210 | 210 | 225 | 230 | 234 | 213 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,3 | 11,9 | 9,8 | 8,9 | 8,6 (9,2) | 8,5 | 8,2 | 8,8 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,1 | 4 | 4,4 | 4 | 4,6 (5,4) | 4,4 | 5,3 | 3,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 109 | 104 | 115 | 109 | 119 (140) | 116 | 140 | 85 |
Saját tömeg [kg] | 1410 | 1410 | 1430 | 1500 | 1480 (1520) | 1540 | 1540 | 1770 |
A frissített 508-as a korábbinál - kiviteltől függően - 60-100 ezer forinttal drágább, de természetesen jobban felszerelt, s ára nem mellesleg a kifutó széria "leakciózott" árához mérhető. A legolcsóbb új 508-as (1.6 VTi 120 LE, Access) manuális klímával, s lényegében minden alapvető extrával 5 770 000 forintért megkapható, ám állítólag senki nem vesz. A vevők kedvencének számító 140 lóerős 2.0 HDi a már kétzónás automata klímás, tolatóradaros, alufelnis, Bluetooth-kihangosítós Active szinten 7 130 000 Ft. A sorozat csúcsa a csakis egyféle - igen gazdag - ellátmánnyal kapható, 37 lóerős (a hátsó kerekeket hajtó) villanymotoros és 163 lóerős dízeles hibrid RXH 11 715 000 forintért. Utóbbi kapcsán nagy hír,hogy év végétől a 2.0 BlueHDi (180 LE) automata váltósával, fronthajtással is kapható lesz - állítólag a piac legtakarékosabb szabadidő-kombijaként, novemberben ismertetendő árért, egyebek mellett a házon belülinek mondható Citroën C5 Cross Tourer ellenfeleként.
kihagyom
Jóval morcosabb lett ezzel az új pofával, nekem jobban tetszik minta régi, kicsit szopott gombóc arc. A motorokkal eddig sem volt gond, egy jó HDi dízellel abszolút el tudom képzelni.