A6 Allroad ellenfél a Peugeot-tól
Peugeot 508 RXH: gazdaságos terepkombi hibridhajtással
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frankfurtban bemutatják az 508-család harmadik tagját, a hibrid allroad verziót.
A kombi kivitelű modell nagyobb hasmagassággal, szélesebb karosszériával és egyedi terepes kiegészítőkkel próbálja meghódítani a vásárlóközönséget: kifejezetten kifinomult dizájnelem az éjjel-nappal jól látható két első ledes lámpasor, mely 3-3 függőleges karomként veszi körül a hullámzó formájú hűtőrácsot. Az utastér exkluzivitását alcantara kárpitozással és réz betétekkel emelték ki a tervezők.
Ilyen alapállással természetesen nem nagyon hagyhattak opcionális tételeket az extrafelszerelések listáján: a kulcs nélküli nyitás és indítás, az első elektromos ülések, a vetített kijelző, a 18 colos kerekek, a panorámatető, a hangszigetelt, ragasztott és sötétített oldalablakok valamint a WIP Nav Plus navigációs rendszer csak apró szelete a kényelmi és szórakoztató extrák sorának.
Az 508 igazi különlegességét azonban a kétliteres HDi FAP Hybrid4, a világ első dízel-hibrid hajtáslánca jelenti. Az összkerékhajtású modell 200 lóerejével és 450 Newtonméteres nyomatékával a legkülönfélébb utakon elboldogul, de teljesen elektromos járműként használva a városi közlekedést is új, jóval olcsóbb élménnyé teszi. A hibrid hajtásnak köszönhetően az 508 RXH átlagfogyasztása 4,2 l/100 km, CO2–kibocsátása pedig alig 109 g/km.
A típus frankfurti bemutatóját követően a 3008 Hybrid4 változata lesz a Peugeot következő hibrid piaci premierje, az 508 RXH pedig 2012 tavaszán jelenhet majd meg a kereskedésekben.