A legjobban fejlődő piaci szegmens az ilyen kisméretű crossovereké. A Peugeot 2008 lesz a legsikeresebb? Az IHS Automotive elemzése szerint igen
Óriási elánnal érkeznek a piacra az újabb és újabb kisméretű szabadidő-autók, ez egy olyan szegmens, ami csak pár éve létezik. Terepesnek látszó, de jellemzően csak fronthajtású, divatosan emelt hasmagasságú, magas üléspozíciójú, kiscsaládosoknak kellően tágas és ügyesen variálható, mindenféle külső-belső cicomákkal parádésan személyre szabható kocsikról van szó – megfizethető áron.
Az egyik vadonatúj mini-SUV a minap bemutatott
2008 (a többi a
Renault Captur, illetve a
Chevrolet Trax/
Opel Mokka páros), a Peugeot vezetősége pedig a kezdeti kereslet és a piaci elemzés alapján máris úgy döntött, hogy – szeptembertől havi 10 ezerre emelve a termelést - megduplázza a modell gyártását. A PSA oroszlános márkájánál arra számítanak, hogy 2015-től már évi 200 ezer 2008-ast tudnak értékesíteni, ebből 100 ezret Európában, 55 ezret Kínában, 45 ezret meg Dél-Amerikában. Amikor is már félmilliós lehet a szubkompakt városi terepjárók piaca.
Kívül-belül trendi, modern és fiatalos, de a komolyabb vásárlóerőt jelentő
idősebbeknek is bejöhet kényelmével és szolgáltatásaival
Premiere után alig valamivel 16 ezer megrendelést regisztráltak a kelet-franciaországi Mulhouse üzemében szerelt Peugeot-újdonságra - az IHS Automotive tanulmánya szerint hamarosan nem csak a 2008, hanem a másik francia, a Captur is lekörözheti az eddig legnépszerűbb
Nissan Juke-ot. Hogy így lesz-e, majd meglátjuk, az viszont biztos, hogy jön még a Ford EcoSport, továbbá a Fiat, a Suzuki és a Volkswagen is hozza a maga kis crossoverét.