1 GT néven jön az első elsőkerekes Bömös
Párizsban bemutatkozik az első fronthajtásos BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szentségtörés vagy sem, a bajorok elhatározták, hogy a következő Mini padlólemezre elsőkerék-hajtású BMW-t építenek.
A pletykák szerint házon belül a kissé megalázó UKL, unter klasse, azaz méreten aluli – tekintsük inkább belépőszintűnek - néven fejleszti új elsőkerék-hajtású padlólemezét a BMW, mely nemcsak az új Minik alapját adja, hanem a várhatóan 1 GT néven két-három év múlva megjelenő, fronthajtásos BMW-k alátámasztását is biztosítja. Az Autocar értesülései szerint már idén szeptemberben a Párizsi Autószalonon megismerkedhetünk a típus előzetes tanulmány változatával, mielőtt piacra lépne valamikor 2014 végén. Nemcsak elsőkerék-hajtása miatt lesz érdekes a kis BMW, a következő Mini generációhoz hasonlóan ez is megkapja majd a cég vadonatúj fejlesztésű 1,5 literes turbófeltöltéses benzinmotorját, melynek legfőbb különlegessége, hogy mindössze háromhengeres. Kíváncsian várjuk, hogy a hagyományosan nagyon finoman járó motorokat gyártó BMW milyen trükkökkel próbálja meg kiküszöbölni a háromhengeres motorokra jellemző vibrálást, és milyen lesz a háromliteres sorhatos lefelezéséből nyert 1,5-ös turbó hangja.
illusztráció: Autocar
Milyen vibrálásról beszél a cikk írója? Üljön le egyes. Olyanról még nem hallott, hogy kiegyensúlyozó tengely?
Mint ahogy az 1 hengeres motorok sem vibrálnak úgy ez sem fog.
Mindig is irigyek voltak a Trabant sikereire, és ezért most végre csökkentik a hengerszámot. Gondolkoznak a farost lemezű karosszérián is, de lehet hogy a fejlesztések lehetővé teszik a két ütemű kéthengeres turbós 600 cm3-es Trabant motor beépíthetőségét is. Ja, és a magyaroknak fogják gyártani. 🙂 Csak vicc volt, az is lehet, hogy jó lesz.