T-Roc GTE és Tiguan R a láthatáron
Öthengeres lehet a Volkswagen Tiguan R
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szabadidő-autóval és crossoverrel bővülhet a Volkswagen GTE és R palettája. A Tiguannak úgy látszik, mindkét projektben főszerepet szánnak.
Herbert Diess, a Volkswagen vezére beszélt a gyáróriás jövőbeli terveiről szabadidő-autó téren az Autocar magazinnak. Elmondta, hogy míg a GTI paletta nem valószínű, hogy bővül, addig a GTE konnektoros hibridekhez és az R teljesítménymodellekhez további tagok csatlakozhatnak. Mindkét modellcsalád a sportos irányzatot célozza, azonban míg előbbi villanyhajtással megtámogatva teszi élvezetessé és megszerethetővé a jövőt, addig utóbbi a paletta csúcsát jelentő erőgépeket takarja.
A GTE palettához csatlakozhat a Volkswagen hamarosan Frankfurtban bemutatkozó apró divatcrossovere, a T-Roc, így ellenfelére találhat a Hyundai Kona ígért elektromos változata. Úgy látszik, a jövőben főszerepet szánnak a Volkswagen Tiguannak, hiszen GTE konnektoros hibrid és R csúcsgép is érkezhet. Utóbbit már le is kapták a Nürburgringen, méghozzá öthengeres motorral, de valószínűleg az Audi RS3-nál és a TT RS-nél visszafogottabb teljesítménnyel. A tesztautó wolfsburgi rendszámából ítélve egy helyen fejleszthették a Golf R-rel, így hasonló 310 lóerőt várhatunk a Tiguan R-ben is, ami nem összekeverendő az R-Line-nal. Újabb VW-csoportos játékos érkezhet tehát a sport-SUV piacra a SEAT Ateca Cupra mellett.