Mindenki kitűnően szerepelt a legutóbbi törésteszteken
Ötcsillagos az új 3-as, az i30, a CX-5 és a 208
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezúttal egyik gyártónak sincs szégyenkezni valója, minden szempontból jól teljesített a most tesztelt négy modell.
A 3-as aktív védelmet biztosító motorháztető nélkül is kiemelkedő 78%-os eredményt ért el gyalogosvédelmi szempontból, míg a Peugeot 61%-kal pont megcsípte a 60%-tól járó ötcsillagos gyalogosvédelmet. A másik két autó is jól szerepelt, a japán 64, a koreai 67%-os teljesítménnyel kapta meg a legmagasabb osztályzatot.
Az oldalütközéses teszteken a Mazda CX-5 maximummal zárt, de az i30 nem biztosított megfelelő mellkasvédelmet a póznateszten. Ugyanakkor gyerekvédelmi szempontból a csapat legjobb pontjait szerezte meg a Hyundai.
A Mazda és a BMW tartalmaz(hat) automata vészfékrendszert: Michiel van Ratingen, a EuroNCAP főtitkára ezekkel a balesetveszélyes helyzetben az autót önállóan lelassító vagy megállító rendszerekkel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy követendőnek tartják a berendezést a legtöbb európai országban alapfelszereltségként kínáló Mazda példáját, és elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben ezen rendszerek értékelése is részét képezi majd az NCAP által végzett teszteknek.
Az utolsó négy teszteredmény bejelentése mellett egy EuroNCAP Advanced díjat is kiosztottak az Audi A6-ban található Pre Sense front plus balesetelkerülő berendezésnek. A tavaly óta kapható rendszer segít a vezetőnek az esetlegesen elékerülő, és ütközésveszélyt jelentő autók észlelésében.
Eredmények
Modell | Összesített eredmény (csillag) | Utasbiztonság (%) | Gyerek-biztonság (%) | Gyalogos-védelem (%) | Biztonsági segédletek (%) |
BMW 3-as sorozat | 5 | 95 | 84 | 78 | 86 |
Hyundai i30 | 5 | 90 | 90 | 67 | 86 |
Mazda CX-5 | 5 | 94 | 87 | 64 | 86 |
Peugeot 208 | 5 | 88 | 78 | 61 | 83 |