Senki sem bukott a legújabb Euro NCAP törésteszten
Öt ötös, egy négyes a legújabb törésteszten
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hat modell vizsgázott. Jónál rosszabbnak egyik sem bizonyult.
Az egyetlen 4 csillagos minősítést ugyanis az Isuzu D-Max kapta, ennél jobb eredményt a platósok közül azonban eddig egyedül a szintén idén érkezett Ford Ranger tudott elérni, elődjéhez képest pedig fényév(ek)et fejlődött. A korábbi D-Max ugyanis mindössze 2 csillagot kapott, de életveszélyes jellemzői miatt abból is megvontak egyet. Utas- és gyalogosvédelmi jellemzői egyaránt sokat fejlődtek, habár utóbbi nem érte még el az 5 csillagos kitüntetéshez szükséges 60 százalékot.
A Volvo V40 98 százalékos – természetesen 5 csillagos – minősítése a kompakt kategóriában minden idők legjobbjának számít, mely elsősorban az e szegmensben először alkalmazott, alapfelszerelésként adott, gyalogos elütésekor nyíló légzsákjának köszönhető. A gépháztetőt megemelő és a szélvédőt övező A-oszlopok elé fújódó lufi minden más megoldásnál nagyobb védelmet, azaz több esélyt ad a gyalogos-áldozatoknak. Ez utóbbi természetesen a gyalogosvédelmi teszten is visszaköszönt, az ott elért 88 százalékos eredményt egyetlen másik modell sem hozta még.
Az ötcsillagos minősítést elért autók táborát a már itthon is kapható harmadik generációs Audi A3, illetve második Kia cee’d mellett a teljes valójában még külföldön sem bemutatott Renault Clio IV is gazdagítja.
Noha a biztonság minden terén fejlődtek az előbbi modellek (is), a leglátványosabb előrelépés a gyalogosvédelemben tapasztalható, ami meglehetősen fontos, ugyanis Európában az autóbalesetekben életüket vesztők 14 százaléka gyalogos. „Az elmúlt 3 évben növelte elvárásait a Euro NCAP, s a 3 évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnő mai pontok, a Volvo V40 által felállított új rekordszámok jól mutatják, hogy az autógyártók komolyan vették a kihívást, s tettek is az elvárások teljesítéséért” - nyilatkozta Michiel van Ratingen, a Euro NCAP főtitkára.
Ez a törésteszt is laboratóriumi körülmények között mért teszt…. Hasonló mint a fogyasztás a gyári fogyasztás…
jójó 🙂 pontszámok alapján legelőkelőbb helyen végzett 🙂 mint majdnem mindig…
Miért, ez verseny volt?
naná,hogy a Svéd vas nyerte meg 🙂