Terepre megy az Opel Insignia – jön a Country Tourer
Ősztől újabb Insignia kapható: érkezik a Country Tourer
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új variánssal egészül ki a nemrégiben felfrissült Opel Insignia kínálata, a Country Tourer a Sports Tourer nevű kombi 2 cm-rel emelt hasmagasságú, összkerékhajtású változata.
Összkerékhajtása az Insigniához eddig is kínált elektormos vezérlésű Haldex-kuplungos, szintén elektromos vezérlésű, részlegesen önzáró eLSD hátsó differenciálművel, melynek köszönhetően a Country Tourer akár egyetlen hátsó kerekének tapadásával is előre tud jutni. Akár úttalan utakon, netán télen a sípálya csúcsához, vagy eső utáni dagonyában a présházhoz is elviheti utasait.
Motorpalettája csakis az Insignia erősebb egységeit sorolja, persze nem az OPC dupla turbós V6-osát veti be. Kizárólag soros négyhengeres, turbós egységek sorakoznak rajta, benzinesből a 250 lóerős, közvetlen befecskendezésű, 250 lóerős, 400 newtonméter nyomatékú, 2,0 literes, dízelből az azonos méretű, szimpla turbóval 163 lóerős, 350 Nm-es, duplával 195 lóerős, 400 Nm csúcsnyomatékú verzió érhető el. A Country Tourer esetében utóbbihoz alapáras, a többihez opció az automata, a manuálisakhoz hasonlóan 6 fokozatú váltó. Opcióként mindaz elérhetőnek ígérkezik, ami az Insigniához kapható, így adaptív, hangolható lengéscsillapítás, az útkörülményekhez is alkalmazkodó kanyarfényszóró és minden egyéb is szerepelhet benne. Az emelt, körkörös műanyagvédelemmel ellátott karosszéria felárát szeptemberben minden bizonnyal megtudjuk, s aki a következő síszezonban már a Country Tourererrel szeretné megközelíteni a pályákat, vélhetően megteheti majd, az újdonság piacra lépése még az idei évben várható.
Nem rossz gép. Főleg a 6.képen tetszik, jó kiállású, bár valamilyen más színben jobban tetszene. Motorikusan is rendben van.