Az Auditól átigazolt M főnök az összkerékhajtásra szavaz
Összkerekes lehet a következő BMW M5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem kell félni, nem audis összeesküvésről van szó, csak a még erősebb majdani új M5 értelmetlen lenne csupán hátsókerékhajtással.
Franciscus van Meel 1996-óta volt tagja az Audi felsővezetői körének, 2012-től a quattro GmbH ügyvezetője, de ezt a posztját csak két évig töltötte be, tavaly átigazolt a BMW M-hez. Van Meel az Audinál futóműfejlesztéssel és projektmenedzsmenttel is foglalkozott, ma meg a BMW sportrészlegének elnöke. Az Auto Express kérdésére, hogy milyen lesz a következő M5, úgy válaszolt, hogy egyesekben felmerült az Audi konspiráció gyanúja. Kár túlgondolni, Van Meel amiatt mondta, hogy a következő M5 összkerekes lesz, mert ez a fejlődés egyértelmű iránya.
A most 560 lóerős sportmodell pár év múlva esedékes leváltásával utódja már legalább 600 lóerős lesz, és ezt rászabadítani a hátsó kerekekre nem lenne túl értelmes dolog. Egy intelligens összkerékhajtási rendszerrel sokkal kiszámíthatóbb viselkedésű és kezesebb sportkocsit lehetne kapni. Meg aztán a piac is ezt diktálja, az Audi S és RS modelljei még jó, hogy mind összkerekesek, hiszen a quattro a márkaérték egyik alapja. De legújabban már a Mercedes-Benz AMG modelljei is összkerékhajtásúak, így a BMW-nek is reagálnia kell és a következő generációba egy élvezetes, farhangsúlyos összkerékhajtást várhatunk.
korrekt