Félelmetes lesz a Citroën WTCC-csapata

Összeállt a Dream Team, retteghet a Honda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Citroën bejelentette, hogy Sébastien Loeb mellé Yvan Mullert szerződtette WTCC-csapatába. Ennél erősebb felállás nem is létezhet, Michelisz Norbi így bajosan lesz világbajnok.


A WRC-ből a WTCC-be átránduló Citroën nem viccel: a kilencszeres ralivilágbajnok, 39 éves Sébastien Loeb mellé - két évre - leszerződtette azt a szintén francia Yvan Mullert, aki jelenleg privát Chevrolet-vel versenyez, s aki a szezon végén szinte biztos, hogy a túraautó-vb első négyszeres legjobbja lesz. Muller a Val de Vienne-i pályán már tesztelte is a C-Elysée versenyautót, ahogy azt az alábbi videó is mutatja.
Hirdetés
A napokon belül 44 éves, más szakágakban is rendre megforduló Muller előnye az aktuális pontvadászatban olyan jelentős, hogy (SEAT-tal 2008-as, Chevyvel 2010-es és 2011-es sikere után) akár már a következő, sonomai futamokon bebiztosíthatja a WTCC-ben egyedülálló negyedik trófeáját.

"A Citroën Racing mindig a legjobb pilótákat kereste, akár a terepraliban, akár a raliban voltunk éppen érdekeltek" – mondta Yves Matton, a versenyistálló igazgatója. "A WTCC új kihívás a számunkra, és Yvan óriási tapasztalata ebben a sportágban minden bizonnyal segítségünkre lesz. Yvan az idén is bizonyítja, hogy a csúcson van, ugyanakkor továbbra is ugyanúgy szomjazza a sikert, mint eddig. Sébastien Loeb csapattársának sem választhattunk volna alkalmasabb versenyzőt. Ugyanarról a vidékről (Elzászból) származnak, régóta ismerik és kölcsönösen nagyon tisztelik egymást, és ez tökéletes természetes kohéziót teremt majd a csapatban."
"Nagy megtiszteltetés a számomra, hogy 2014-től a Citroënnel versenyezhetek" - nyilatkozta Muller. "Rajongok a raliért, és évek óta nagy érdeklődéssel figyelem a Citroën és Seb sikersorozatát. Fantasztikus dolog, hogy ilyen eredményekkel a háta mögött egy márka egyszer csak belevág egy olyan sportágba, ahol gyakorlatilag mindent elölről kell kezdeni. Nem először történik meg velem, hogy olyan csapattal kezdek dolgozni, amelynek nincs nagy tapasztalata a területen. Ilyenkor nem csupán pilóta vagyok, hanem tapasztalataimmal is segítek a teamnek a siker fokozatos felépítésében, és ez nagyon érdekes munka."


Muller: Biztos, hogy minden jól fog menni!
- Mi volt az első benyomása a Citroën Racingről?
- Már az első pillanatban nagyon profi csapatnak tűntek – ez persze nem meglepő, ha ránéz az ember az elmúlt évek eredménylistájára. A pályafutásom során olasz, német, spanyol és angol csapatokkal dolgoztam, franciákkal régen volt dolgom. Egészen más a gondolkodásmód, máshogyan működnek – nem azt mondom, hogy jobban vagy rosszabbul -, nekem pedig most meg kell tanulnom a Citroën Racing munkamódszereit. Érdekes módon azt veszem észre, hogy időnként keresem a megfelelő francia szakkifejezéseket, ezért még magát a nyelvet is gyakorolnom kell. Minden nagyon új, de azért már most eléggé otthon érzem magam a Citroënnél.
- Lenyűgöző eredményeket mutathat fel a WTCC-ben. Véleménye szerint mi a siker kulcsa ebben a sportágban?
- Ó, ez nagyon egyszerű: jól kell teljesíteni, és minden futamon a lehető legtöbb pontot kell szerezni. Persze a sportág ennél azért jóval bonyolultabb. A legnagyobb nehézséget a versenyek felépítése jelenti. Minden verseny két futamból áll, a kettő között pedig fordított rajtsorrendet állítanak fel, azaz az első futam nyertese a másodikban a 10. helyről indul. A mezőnyben autózva létfontosságú, hogy el tudjuk kerülni azokat a "csapdákat", amelyeket a többi versenyző állít nekünk, csak így kerülhetünk az élre. Minden bizonnyal ezért van nagyobb esélye egy tapasztaltabb pilótának a győzelemre.
- Úgy tűnik, hogy a vezetéstechnika is fontos szerepet játszik a sikerben...
- A többi pályaversennyel ellentétben a WTCC-ben elsőkerék-meghajtású autókkal megyünk, ami azzal jár, hogy az első gumik hamarabb elhasználódnak, hiszen egyszerre viselik a kormányzás és a meghajtás összes terhét. Ezért minden pillanatban úgy kell vezetni, hogy közben figyelünk a gumik állapotára. Azt gondolom, hogy a 2014-es szabályozás ebből a szempontból is kedvezőbb lesz.
- Már kipróbálhatta a Citroën C-Elysée WTCC-t. Mi a véleménye róla?
- Az előző generációs autókhoz képest könnyebb, erősebb és aerodinamikai szempontból is hatékonyabb. Nagyobbak a gumiabroncsai és a fékjei is. Összefoglalva tehát ez az új generáció minden tekintetben jobb és gyorsabb lesz, mint az előző. Persze továbbra is vérbeli túraautókról beszélünk, csak a pilótának egy kicsit könnyebb dolga lesz velük. Első élményem a C-Elysée WTCC-vel pozitív volt, úgy érzem, az autó nagyon jó kiindulási alap, és már nagyon várom a fejlesztési munkát.
- Emlékszik első találkozására Sébastien Loebbel?
- Igen. A 90-es évek végén történt, az egyik Andros-versenyen, a Vogézekben. Akkor klubtársak voltunk, és a klub elnöke egyszer csak odajött hozzám, hogy bemutasson "egy fiatalembert, aki még sokra fogja vinni". Azóta figyelem a pályafutását, és csak csodálattal tudok beszélni a teljesítményéről. Gondoljunk bele: kilencszeres világbajnok! Csak elképzelni tudom, hogy igazából mit is jelent ez. Az én eredményeim is nagyon jók, de sehol nincsenek ahhoz képest, amit Seb tett le az asztalra.
- Ritkán fordul elő, hogy két ilyen kaliberű pilóta azonos csapatban versenyezzen. Hogyan képzeli el az együttműködést?
- Biztos vagyok benne, hogy minden jól fog menni. Mind a ketten nagyfiúk vagyunk, akiknek már nem nagyon kell bizonyítani semmit, ráadásul mindketten tudjuk, mit jelent gyári csapattal dolgozni. A márka az első, én mindig is így dolgoztam. Természetesen nagyon szeretek a dobogó legfelső fokán állni, de akkor is a csapat győzelme az első számú cél. A csapattársak közötti szolidaritás a közös siker egyik legfontosabb záloga.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?