Kategóriájának legszebbjei közé tartozhat az Opel Zafira Tourer. A megnyerő külső praktikus, jól variálható, és az Opel szerint meggyőző kidolgozású belsőteret rejt, hatalmas csomagtérrel, vagy hét személy szállításának a lehetőségével
Ismerős a műszerfal az Astrából
A
Genfben bemutatott tanulmányhoz képest jóformán nem változott a Zafira Tourer, így a kompakt egyterű lesz majd az első utcai Opel, amelyen visszaköszön az elektromos Ampera frontrésze, a bumeráng motívumos fényszóróval. A
Meriva nagy testvére nem különcködik, a hátsó utasok normál módon nyíló ajtókon szállhatnak be az utastérbe, viszont ehhez a modellhez is elérhető az Astránál látott panoráma szélvédő. A 4,66 méter hosszú autó új padlólemezre épül, és minden irányban hízott valamelyest az elődjéhez képest – tengelytávja például közel 6 centiméterrel gyarapodott. A Flex7 ülésrendszernek köszönhetően könnyen és sokféleképpen variálható az akár hétszemélyes belsőtér, a középső sor székei sínen tologathatók, és külön opcióval lehetőség van kétszemélyes kialakításra: ennél a középső pótülés karfává alakul át, a szélső ülések pedig 50 milliméterrel beljebb csúsznak, így kínálva minden irányban bőségesen elegendő férőhelyet. A Meriva ötletes, tologatható FlexRail tárolója a Zafirában FlexConsole névre hallgat, és elérhető a FlexFix kerékpárszállító is. A csomagtér alaphelyzetben, 5 üléssel 710 literes, teljes kapacitással pedig 1860 liternyi holmit képes elnyelni.
Hiába keressük a hátsó tolóajtóra utaló sínt, a Zafira Tourer hagyományosan nyíló ajtókat kapott. Minden új Opel modell oldalán megjelenik a jellegzetes, dinamikus, küszöbtől induló törésvonal - a Zafirán is jól mutat
Extrákkal gazdagon ellátható az autó, a lengéscsillapítás kényelmes Tour és fickósabb Sport állásba kapcsolható a FlexRide segítségével
Az őszi Frankfurti Autószalonra időzített bemutató után csak kétféle, egy benzines és egy dízel erőforrással indul az értékesítés, de ez valójában ötféle teljesítményt jelent. Az
1.4 Turbo benzinmotor 120 és 140 lóerővel mozgatja a karosszériát, míg a
2.0 CDTI dízel 110, 130 és 165 lóerővel lesz választható. Egyes változatokhoz automata sebességváltót kínál majd az Opel, van start-stop rendszer, és később gyári CNG és LPG modellekkel is gazdagodik a paletta. A Zafira Tourer nem csak formailag követi az Astra és az Insignia egyre sikeresebbnek mondható vonalát, műszakilag ugyancsak szorosan zárkózik hozzájuk. Az adaptív fényszóró, a távolságtartó tempomat, a táblafelismerő rendszer, vagy éppen a sávelhagyásra figyelmeztető ugyanúgy elérhető az egyterűhöz is, és jó hír a bizonytalanabb vezetőknek, hogy van parkolást segítő Advanced Park Assist, amely segít megfelelő helyet találni a járműnek. A futóműnél megtalálható a FlexRide lengéscsillapító szabályozás, amely a standard álláson kívül a jól ismert Tour és Sport üzemmódokra képes váltani.
A szeptember végén nyíló Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Zafira Tourer a hazai piacon várhatóan csak jövőre lesz elérhető, a jelenlegi Zafira pedig nem csak a Tourer megjelenéséig lesz kapható, mintegy Classic változatként, szerényebb választékkal továbbra is gyártásban marad majd - az Opel így oldja meg, hogy olcsó családi egyterűt is kínáljon.
Szép!:)