Még az ötajtós Astránál is sportosabbnak látszik a minden karosszériaelemével különböző, kupés GTC
Vonalaival már az előző generációs Astra GTC is kellően elkülönült az ötajtóstól, ám az Opel tervezői most még tovább mentek. Ezúttal egyetlen közös elem sincs a három- és az ötajtós karosszériák között. A GTC sportosabb, de természetesen felismerhetően Astra és Opel maradt.
Gyakorlatilag a tavaly Párizsban bemutatkozott koncepció kerül gyártásba. A GTC csomagtere az ötajtósénál kisebbnek ígérkezik, ám ez aligha zavarja majd a vásárlókat
A padlólemez és a motorpaletta java az ötajtósból ismert, így izmos turbós egységeket is ígér. Sőt, igazából nem lennénk meglepődve, ha a GTC csakis a feltöltős motorokkal érkezne. Az alap így 1,4 literes, 120 vagy 140 lóerős lehet, az 1,6-os 180 lóerős is minden bizonnyal szerepel majd és jó eséllyel érkezhet az Insigniából és a
Paris GTC tanulmányból ismert, 2,0 literes, 220 lóerős benzines is, dízelből a 2,0 literes, 160 lóerős biztosra vehető, de nem kizárt, hogy a szerényebb, 1,7 literes, 125 lóerős is bekerül a háromajtósba. A váltók kivétel nélkül hatsebességesek, felárért automaták lesznek. A hajtást az első kerekek kapják majd, a nyomaték-átadást elektromos fékdifferenciál segítheti majd. A jövőre ígért
OPC-ben a 2,0 literes turbós benzines 290 lóerős lehet és abba akár mechanikus sperrdiffi is szerepelhet majd.
A nyár második felében érkező Astra GTC ára egyelőre nem ismert, de a sportos modell vélhetően az azonos motorral és felszerelt ötajtósokkal nagyjából azonos árral, így összességében nem túl drágán várható.
Nem hittem volna,hogy egy Opelre fogom ezt mondani,de ez a GTC igazán gyönyörű autó,fel van adva a lecke a konkurenseknek.