Erős háromnegyedév után gyengébb október az autópiacon

Olyan erős volt a tavaly október, hogy gyengének tűnik az idei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Októberben sem volt szerény az autóeladások száma, ám ez az első olyan hónap idén, ami nem nőtte túl az egy évvel korábbit. Az ugyanis rekorder volt.


Bár októberben – hosszú idő óta először – kevesebb autó fogyott, mint egy évvel korábban, nem kell kongatni a vészharangokat. Tavaly ugyanis az év legjelentősebb autóeladását hozó hónap az október volt. Idén pedig bár tény, hogy nem számított kifejezetten erősnek a 10. hó, volt már szerényebb eladásokat hozó hónap is.
Hirdetés

A személyautókén túl csökkent a kis- és nagyhaszonjárművek, valamint a buszok eladása is, motorkerékpárból viszont hajszálnyit több fogyott, mint egy évvel korábban. A teljes gépjárműpiac 4,4%-kal hozott szerényebb számot, mint tavaly. A két évvel ezelőtti októbernél az összesített számok esetén 23,8%-kal, a személyautóknál 30%-kal erősebb volt az idei.
2016. X. (db) 2015. X. (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 7953 8189 -2,9
Kishaszonjármű 1556 1585 -1,8
Nagyhaszonjármű 490 570 -1,4
Busz 15 133 -88,7
Motorkerékpár 94 90 4,4
Összesen 10 108 10 567 -4,3

Az éves eredmények természetesen a tavalyinál enyhébb októberi eladások ellenére is vaskos erősödést mutatnak, már mostanra teljesültek a tavalyi eredmények. Az összesített gépjárműeladás már 100 ezer példány feletti, személyautóból több mint 77 ezer fogyott, év végére a járműpiac összesen akár 130 ezer példányosra hízhat, a személyautó-eladások 90 ezer példány felett várhatók.
2016 (db) 2015 (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 77 394 63 502 21,9
Kishaszonjármű 17 027 13 354 27,5
Nagyhaszonjármű 4153 4408 -5,8
Busz 331 407 -18,7
Motorkerékpár 2034 1881 8,1
Összesen 100 939 83 552 20,8

Változatlan a márkák versenyében a Suzuki, Opel, Ford dobogó. Ha nem csupán a személyautókat nézzük, haszonjármű-eladásaival együtt a Ford a legtöbb példányt értékesítő, piacvezető márka. Októberi változás, hogy a Toyota nem csak e hónapban, hanem éves szinten is a hatodik helyre került, immár a Daciát is előzi. Annak ellenére, hogy októberben a Dacia Duster volt a harmadik legnépszerűbb modell.
Top 10 márka és modell - 2016. október
Helyezés Márka Darabszám Helyezés Modell Darabszám
1. Suzuki 954 1. Suzuki Vitara 492
2. Ford 932 2. Skoda Octavia 433
3. Volkswagen 727 3. Dacia Duster 343
4. Opel 705 4. Ford Focus 313
5. Skoda 676 5. Suzuki Swift 177
6. Toyota 494 6. Hyundai Tucson 176
7. Dacia 414 7. Opel Astra 175
8. Hyundai 380 8. Volkswagen Golf 166
9. Fiat 285 9. Fiat 500 160
10. Kia 257 10. Opel Mokka 157

Ha a Dacia nem is jutott előre a Duster élénkült keresletével, maga a modell igen, az éves eladási sorrendben megelőzte a Volkswagen Passatot. A modellek sorrendjéből jól látszik, hogy hazánkban a kompakt, illetve a crossover/SUV modellek a legnépszerűbbek, a toplistán az egyetlen kisautó a Fiat 500, amiből októberben ugyanúgy 160 példány fogyott, mint szeptemberben, ám népszerűsége az utcaképen nemigen látható. Ha a reexport mértéke jelentősen csökkent is az elmúlt években, valamelyest még mindig jelen van a piacon.
Top 10 márka és modell - 2016. január-október
Helyezés Márka Darabszám Helyezés Modell Darabszám
1. Suzuki 8836 1. Suzuki Vitara 5250
2. Opel 7386 2. Skoda Octavia 4148
3. Ford 7517 3. Ford Focus 2230
4. Skoda 7004 4. Opel Astra J 1876
5. Volkswagen 6104 5. Dacia Duster 1862
6. Toyota 4405 6. Volkswagen Passat 1795
7. Dacia 3743 7. Opel Astra K 1623
8. Kia 3442 8. Suzuki Swift 1516
9. Renault 3306 9. Fiat 500 1487
10. Nissan 2750 10. Volkswagen Golf 1464
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:24
    Permalink

    A Vitara sikere nem meglepő. Teljesen más kategóriában keresgéltünk, aztán mégis nála kötöttünk ki:
    – olyan a formája, ami nekem férfiként és a páromnak (nőként, mert ugye ma már bármi lehet.:D) is bejön
    – hatalmas a tér belül az ülőhelyeken: 183 centimmel elől-hátul kényelmesen elférek. Hogy ez miért nagy szó? Mert pl. az új Clióba ez már elől sem ment, még az új Meganenál meg esélytelen volt hátul és hajlongani kellett elől is a hülye kialakítás miatt…
    – a csomagtartó már elfogadható méretű és főleg alakú
    – 4.2-ért elhozható úgy, hogy nagyjából minden fontosabb kényelmi extra benne van: digit klíma, ülésfűtés, magasságban állítható első ülések (tehát anyósülés is), kihangosító, fűthető tükrök, tempomat limiterrel, elől hátul elektromos ablakok, amiből legalább a vezetőé fel/le automata (máshol ez sem alap…) és az olyan apróságok sincsenek lespórolva, mint az akasztók vagy a kapaszkodók
    – megbízhatóságot ígérő márka, filléres kötelező szervízdíjakkal az öt éves garanciaidő alatt
    – 1.6 szívó motor, melyet nyugodtan vesz meg az ember akár 10 évre is
    – egész kellemes vezetni, semmi extra, de nem is olyan katasztrófa, mint pl. az eggyel korábbi összes Opel
    – és az ára még egyszer: 4.5 két szett alufelnivel, téli gumikkal és némi aprósággal (kartámasz, analóg óra, színes műszerfal, stb.)

Vélemény, hozzászólás?