Ráncfelvarrás előtt az Opel Ampera
Olcsóbb és vagányabb lesz a második generációs Opel Ampera
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még piacon sincs az Opel Ampera, de már a következő verziót szellőztetik.
Még alig száradt meg a virtuális tinta magazinunk első testközeli Ampera-beszámolóján, Nick Reilly, az Opel vezérigazgatója máris a típus, illetve második generációjának jövőjét kezdte boncolgatni a külföldi szaksajtóban.
“Az Ampera feladata elsősorban az ismeretterjesztés, meg kell mutatni az embereknek, hogyan működik az elektromos autó. Reméljük, hogy az autó piacvezető helyet fog kivívni magának, és ennek kihasználásával olcsóbb, de markánsabb megjelenésű második generációs modellel tudunk majd előállni.”
Az Ampera hajtáslánca ráadásul más modellekhez is hozzáigazítható, így elképzelhető, hogy a későbbiekben komplett modellsorozatot szeretnének rá építeni. Az első Ampera visszafogott külseje az alapjait adó Chevrolet Voltnak is köszönhető, abban a tekintetben, hogy a GM csődje után csak kevés idő állt rendelkezésre az új fazon kialakításához.
A következő generáció stílusához viszont a Genfben bemutatott Opel Zafira Tourer tanulmány adja az irányvonalat, így az autó egyszerre opelesebb és modernebb megjelenésű is lesz.
A további gyártás helyszínéről az első generáció piaci szereplése alapján dönt majd az Opel. A jelenlegi modell ugyanarról az amerikai gyártósorról származik, ahol a Chevrolet Voltot is előállítják, így profitot nem termel a cégnek, szerepe leginkább a technológia megismertetése és elfogadtatása. Amennyiben Európában jól teljesít az Ampera, az Opel/Vauxhall Ellesmere Port on Merseyside-i gyárába helyezhetik az itteni modellek gyártását - ez a technológia olcsóbbá válásától függetlenül is lefelé mozdíthatja majd a vételárat. 2012-re tízezer Amperával számolt az Opel Európában, és már most hétezer megrendelésnél tartanak (egy héttel ezelőtt megjelent tesztünkkor még csak ötezer feletti számot emlegettek a gyáriak!), úgyhogy igencsak valószínűnek tűnik, hogy érdemes lesz berendezkedni az európai gyártásra, ráadásul lehetőleg még a második generációs modell 2015-ös megjelenése előtt.