Nem véletlenül került Opel-maszk a Fiat Doblóra
Olasz gyökereket szállít az új Opel Combo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Opel nem fejlesztett új modellt a tíz éve gyártott kisáruszállító-egyterű, azaz a Combo helyére, hanem a Fiat Doblóra tette fel saját hűtőmaszkját.
Aki ismeri a Fiat Doblót és az Opel mai arculatát, az fejben össze is tudja rakni az Opel Combo idén színre lépő, de a piacra várhatóan csak jövőre befutó negyedik nemzedékét. A Doblóhoz hasonlóan kétféle hosszal, tetőmagassággal, személyautóként és haszonjárműként is érkező Combo szintén Törökországban készül. Egyezőek a méretek is, azaz a hossz 4,39 vagy 4,74, a tetőmagasság 1,85 és 2,1 méter lehet, a két tengelytávolság 2,755, illetve 3,105 méter, a minden verziónál azonos szélesség pedig 1,79 méter.
A személyszállítók esetében a Combónál alapáras a kétoldali tolóajtó, a hátsó ajtó pedig kívánság szerint felfelé vagy függőleges, kérésre akár aszimmetrikus osztással, két oldalra is nyílhat. A pakolhatóságot hátsó zsiráftető is segítheti, például létra szállításához. A rakományokat mindössze 54,5 centiméterre kell a földtől emelni, így a rövid tengelytávval 3800, hosszúval 4600 literes tér viszonylag könnyedén pakolhatónak ígérkezik.
Az új Combo alapellátmánya a tervek szerint egyebek mellett már a haszonjárművek esetében is tartalmaz majd központi zárt, szervokormányt, állítható magasságú és távolságú kormánykereket, elektromos ablakemelőt, vezetőoldali légzsákot, blokkolásgátlót és gumijavító készletet. A személyautó három kivitelének neve az Opeltől megszokottan Essentia, Enjoy és Cosmo, az opciók közé tartozik például a központi zár távirányítója, a hátsó elektromos ablakemelő és az oldallégzsák. A Fiat Doblótól csak orrával különböző, villámos, haszonjármű-alapú egyterűt ára alapján kifejezetten versenyképesnek ígéri az Opel, ám az konkrétan még nem tudható, hogy a jövőre piacra lépő Combo milyen összegért lesz megkaparintható.
Költséghatékonyság! 🙂
Jól jár a FIAT mert jobban ki tudja használni a kapacitásokat, és van biztos vevője. Jól jár az Opel, mert egy csomó költséges munkától és befektetéstől megkíméli magát, de tovább megyek, jól járunk mi is, mert így (talán) olcsóbb lehet nekünk is egy ilyen autó.
Amúgy sok ilyen közös project volt már az autótörténelemben…
Egy haszonjármű esetében én megbocsátom az Opelnek, ráadásul a Doblo szerintem korrekt jármű is. Mondjuk egy jó dízel motorral.
Na,ehhez aztán kellett a fantázia,a fáradságos,izzasztó tervezői munka az Opel részéről:-).De hát láttunk már ilyet nem egyszer.