Klímás Mercedesek a BKV Ikarusai helyére, egyelőre 30 darab

Nyugaton leselejtezett Mercedes buszokat vásáról a BKV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ausztriából, Németországból, illetve Spanyolországból származó, 10 év alatti, alacsonypadlós, használt Mercedes Citarót vesz a BKV.

A VT-Transman által üzemeltetett 114-es budapesti járaton már most találkozhatnak a tömegközlekedők a Mercedes Citaróval, melyből az idei, illetve a jövő évben, darabonként 65 ezer euróért, azaz mintegy 19 millió forintért 30 darabot vásárol a BKV ZRt. A szakértők szerint ez az összeg nem sokkal több, mint amennyibe egy koros Ikarus felújítása kerülne, ellenben a közlekedési vállalat és persze a közlekedők sokkal modernebb, Euro II-es, illetve III-as motorral szerelt, klímás, alacsonypadlós buszhoz jutnak. A vételárban a szállítás és a BKV-kékre festés is benne foglaltatik. A megvásárolt Citartók közül két darab 2000-es évjáratú, a többi buszt 2001-ben, 2003-ban illetve 2004-ben helyezték forgalomba. Korukhoz képest jó állapotúak és buszos viszonylatban keveset (a legfiatalabb esetén 410 ezer, a legöregebbnél 750 ezer kilométert) futottak. A Citaro a BKK (Budapesti Közlekedési Központ) közleménye szerint jó választás a BKV-nak, hiszen a típus már több mint 30 ezer példányban kelt el szerte a világban, így a legnagyobb példányszámban értékesített alacsonypadlós autóbusz. Kiforrott konstrukció, a használt járműpiacon folyamatosan elérhető, a későbbiekben is reálisan lehet számítani gépészetileg közel azonos járművek akár nagyobb kontingensben való megjelenésére is.
Hirdetés
Az első Citarók a szükséges honosítási feladatok elvégzése (a nyitható ablakfelületek növelése, a járművezető fülke zárhatóvá tétele, az ajtóműködés és a műszerfal kezelőszervei, valamint az arculati elemek Budapest-specifikussá történő alakítása, az üzemanyag-átfolyásmérő, a jegykezelő, az utastájékoztató és a forgalomirányító rendszerek beépítése) után a jelenlegi hírek szerint még idén forgalomba állhatnak. A buszok imént részletezett honosítási feladatai összesen mintegy 5 millió forinttal növelik a beszerzési költségeket.
A Budapesti Közlekedési Központ a jó állapotú és flottában hozzáférhető, az öreg buszok felújításánál jobb megoldást jelentő használt járművek beszerzési lehetőségeit a jövőben is keresi, így ígéreteik szerint egyre több vonalon lehet majd találkozni modern buszokkal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Budapest-specifikus 😀 Hát ezen besírtam.
    Van egy jól működő Wc-papír gyárunk, zárjuk be, adjuk el fillérekért, és vegyünk a németetktől szaros papírt.

    A volt Ikarus dolgozók akiket leépítettek, meg ragyogó mosollyal az arcukon utaznak majd az adójukból vásárolt félmillió kilóméteres merciken reggel a tescóba, ahol havi 80 ezerért napi 10 órában árut tölthetnek.

    Éljen a kapitalizmus, dübörög a gazdaság, és welcome to judapest.

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    A fentebb leírtak címén csodálkozom. Németországban is min. 1 millió km-re készülnek ezek a járművek /nagyjavítás nélkül/ Egy Ilyen jármű motorja a századrészét bocsájtja ki koromból mint a főváros utcáin dübörgő 20-30 éves Ikarusok. Az Ikarus egy 40 éves technológia mint az Ifa. Hiszem ,hogy tisztább lesz a levegő mint eddig.

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Hali!

    Minden kommentár helyett egy link:

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?scopeId=B&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&category=PublicServiceVehicleBus&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=citaro&grossPrice=false

    18-20 ezer EUR, az 6-7 millió forint. Hol a többi 12 millió? Oké, hogy honosítás (PLUSZBAN 5 millió, nem a 12-ben van benne!), meg egyebek, de akkor is, itt valami marha büdös. Szerintem.

    DA

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Még jó hogy volt valamikor világhirű busz gyártás itthon. Minek is kellet azt tönkre tenni??? Nem jobb lenne a nekünk a ”sajátot” meg venni?

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Ez szánalmas! 750 ezreket futott buszokkal akarják jobbá tenni a BKV-t?
    A volán se jobb.. ott is Citarókkal viszik az utasokat de pl nyáron kettő is kiégett Érden ha jól emlékszem! ——

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    HÁNYINGER EZ AZ ORSZÁG! Azaz az ország “vezetése”.

    Undorító, ahogyan nyúlják a lóvét! Vajon kinek a kije fogja elvégezni azokat a “honosítási feladatokat”??? Kellett nekünk Orbán meg Tarlós!!! Meg az a szájba b…ott BKK!!!

    • 2018.01.07. at 22:19
      Permalink

      Ha Gyurcsótány lenne már a levegőd is pénzért adnák!!! Gondoljon erre. Nincs alternatíva törődjön bela vagy az anarhia lenne Külföldi kérdekekkel. Az valóban szörnyű hogy tönkre ment az Ikarusz. Sajnos a Merci is privatizálta volna az Ikaruszt de a maszopos szakszervezet megtórpedózta!!! Most hazai gyártású lenne a busz!

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Ez is sok új munkahelyet teremtett ismét! Lehet hogy a magyarok által gyártott ÚJ buszok sokkal drágábbak lennének , de az azon dolgozók adója a magyar büdzsét emelné (plusz GDP)! Nem beszélve a presztizsről , meg a büszkeségről! Úgy tudom Romániában új ,saját készítésű villamosokat gyártottak a saját tömegközlekedésük fejlesztésére , akkor itt miért nem lehet? Az Ikarusz egyedi gyára a ganzzal karöltve villamosokat (Combino helyett) is képes lenne gyártani, de a magyar ipar alig kap megrendelést , ez direkt teszik mert más magyarázata most jelen pillanatban nem találok!
    Sajnálom Széchenyit aki forog a sírjában, mivé lett nemzete….ha nevezhetem még magunkat egyáltalában annak, hisz cinkos az ki bűnösök közt hallgat!!

  • 2017.10.31. at 09:22
    Permalink

    Mások által leselejtezett,10éves,némelyik 750 ezret futott buszokat kell venni a bkv-nak!!??? jahh értem már igy valaki zsebre is tud vágni pár millát…
    Nem értem h Debrecenben egyik naprol a másikra lecserélték az összes buszt! uj volvókra ha jól emléxem. 2éve nem utaztam rajtuk emlékeim szerint volvók… értem én h nem akkora a járműpark de ott egy db 20-30 vagy fene tudja hány éves buszt nem lehet látni! szó szerint vicc ez az ország!!! mi magyarok meg birkák vagyunk:(

Vélemény, hozzászólás?