2,7 milliárd forintért vesz traktorokat a Magyar Közút
Nyolcvan új traktort szerez be a Magyar Közút Nonprofit ZRt.
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Technológiai fejlesztést hajt végre eszközparkján a Magyar Közút: 80 John Deere traktort vásárol padka- és rézsűkasza adapterekkel.
A Sárbogárdon bemutatott 4,5 literes, 4 hengeres, 125 lóerős, korszerű és környezetbarát motorral szerelt, John Deere gyártmányú traktorok 66 mérnökségen végeznek majd munkát az év minden szakaszában. Mindegyik eszközhöz tartozni fog egy 1,2 méteres vágási szélességgel bíró MULAG típusú padkakasza, valamint egy 1,3 méteres munkaszélességű kaszafejjel ellátott RASCO rézsűkasza. Az adatperek gémszerkezettel ellátottak, így a padkakasza akár 3 méterre is, míg a rézsűkasza akár 6 méterre is kinyújtható a hordozó jármű középvonalától, így tudja biztosítani a kezelendő útszakaszok mentén a hatékonyabb és gazdaságos gépesített munkavégzést.
Az újabb beruházással – a tavalyi első ütemben megvalósult 24 nagy teljesítményű traktor beszerzésével együtt – a Magyar Közút traktorállományának közel fele megújul. Az új gépek kihasználhatóságát növeli majd, hogy téli-nyári adapterekkel egyaránt bevethetőek lesznek. Az elöregedett – 30-40 éves átlagéletkorú – járműpark pótlása mintegy 5 gépberuházás nélküli évet követően indulhatott el az elmúlt években. Ez 190 új teherautó, 80 új univerzális eszközhordozó gép, 364 kistehergépjármű, 95 új hóeke, 39 vibrációs henger, 300 növényzetgondozási kisgép, valamint 5 ágaprító gép beszerzését jelenti. A Gazdaságfejlesztési Operatív Program támogatásainak köszönhetően pedig 8 ároktisztító gép, 38 sószóró adapter és 4 aszfaltmaró gép beszerzése valósult meg az elmúlt időszakban, a következő hónapokban pedig további 36 járműre szerelhető, mobil ütközési energiaelnyelő berendezés és 23 rakodógép átvételére kerül sor. Miként azt közleményében hangsúlyozza, a fejlesztéseknek köszönhetően hatékonyabban és nagyobb volumenben végezheti el az alap üzemeltetési és fenntartási feladatait a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Ezek Univerzális traktorok, mint ahogy mondtad, viszont ez is tud 4 ekefejjel is szántani, ha kell. A nagy teljesítményű, speciális erőgépek mint pl. a 300-as Rába Steiger, vagy a John Deer 9530 , már derékcsuklós gépek általában, és azok a keményebb földmunkára vannak (Szántás, altalajlazítás, kombinátorozás stb.) A különböző gépi munkákat pedig normál hektárban fejezik ki a mg.-ben, ami kb. 26,3 kW/h; vagy 9,5 liter gázolaj.
A 125 Le-s John Deere az célzott munkára való. A nagy motor tartós (4,5Liter) nem túlhúzott, sőt butított hogy kevesebbet fogyasszon! Így tud tartós lenni és alacsonyabb fogyasztást produkálni mintha pl 200 Le-s lenne. Ha szántani kellene több ekével ahhoz nagyobb teljesítményű, nagyobb fajlagos fogyasztású gép kell. Azt hívják Célgépnek ami pont arra a feladatra való amire tervezték, ott fogyaszt legkevesebbet azon a teljesítmény, nyomatékszinten.
Egy munkagép teljesítményét a nyomatéka határozza meg amit a szerző kifelejtett vagy nem volt róla infója. Ez általában több 100 vagy akár 1000. Ettől lesz a gép ‘erős’. Az R730-es Scania kamion 3500 Nm csúcsnyomatékú, mígy az átlag autó olyan 150 körül van.
[i]“4,5 literes, 4 hengeres, 125 lóerős”[/i] – ezt most hogyan kell értelmezni? Jó tudom, ez munkagép, nem versenyautó, és nem az számít, hány mp alatt gyorsul 100-ra, de valahogy a 125 HP kevésnek tűnik. A Ford ezt kihozza 1 literből 🙂
Valaki okosítson fel legyen szíves!
Az ÁAK Zrt. megtakarított pénzét használják fel, az autópálya gépparkja meg széthullik. Nem lehet venni semmit.