Kívülről nem tűnik túlzottan durvának az új BMW M5, pedig sokkal gyorsabb, mint a V10-es motorral hajtott előd. A bajorok a vezetési élményre, és nem a lóerők számára gyúrtak rá
560 lóerővel nem lehet szerénykedni, a legtöbb márka-fanatikus fórumon mégis csalódásuknak adnak hangot, mert nagyobb teljesítményt vártak...
Már a korábban bemutatott
M5 Concept sem hagyott kétséget afelől, hogyan is fog kinézni az utcára engedett sportlimuzin, amely a müncheniek reménye szerint továbbra is etalonnak számít majd a kategóriában. Óriási meglepetésre a BMW nem szállt be a lóerőkre összpontosuló német belháborúba, és a korábbi jóslatok ellenére sem licitálta túl az Audi RS6 580 lovas teljesítményét, nincs áttörve a 600 lóerős határ - a végeredmény relatíve szerénynek mondható 560 lóerő. Hogy ez konkrétan hány potenciális vásárlójelöltnek okoz problémát, azzal minden bizonnyal felesleges foglalkozni, ellenben a motorral kapcsolatban adódik egy érdekesség. Az M jelzésű BMW modelleknél hagyomány, hogy saját fejlesztésű, általában pörgős karakterű erőforrásokkal rendelkeznek, és ezeket más BMW típusok nem kaphatják meg - ilyen volt a legendás 3,2 literes sorhatos, vagy a nemrég nyugdíjazott 5,0 literes V10-es, amelyet voltaképpen a Forma-1 marketinggépezete szült, amikor a BMW még szerepelt a versenysorozatban. Ehhez képest a 4,4 literes, dupla turbós V8-as az utcaibb autókban szintén megtalálható, persze, az M GmbH mérnökei alaposan átdolgozták, de akkor is, itt hajszál került a levesbe.
Opcionálisan bármelyik BMW 5-ös megkaphatja a látványos M Packet készletet, de az első sárvédőn található kopoltyú az M5 jelzéssel csak az igazi, akár a képen látható Monte Carlo kékben pompázó fenevadra kerülhet fel
Száguldozni nem elég, fontos a megállás is - erről gondoskodik az M5 igényeihez igazított fékrendszer, amely 20 colos felnik mögött bújik meg
A számok alapján a gyáriaknak nincs okuk szégyenkezni az M5 tudását illetően. A motor dízeleket megszégyenítő 680 Newtonméteres nyomatékának jelentős része már alacsony fordulattól rendelkezésre áll, és padlóra küldött gázpedállal igencsak meglódul a közel kéttonnás test. Nulláról százra 4,4, kétszázra 13,0 másodperc alatt gyorsul, végsebessége a kötelező pórázon tartott 250 km/h, de létezik egy speciális, feláras M Drivers Package csomag, amivel megszűnik a gát, és
300 km/h fölé gyorsulhat az autó. Meglepő hír, hogy Európában dupla kuplungos, hétfokozatú sebességváltóval kerül majd forgalomba az M5, és állítólag lesz hatfokozatú manuális váltó, ám ezt az amerikai vevőknek tartogatják, mint lehetséges opciót - pont a tengerentúlon, az automataváltók őshazájában...
A Németországban 100 ezer eurós alapárral induló BMW M5 hivatalos sajtóbemutatójára 2011. június 23-án kerül sor az M Festival keretében, a helyszín pedig szinte magától értetődő módon a Nürburgring, ahol a tesztelések zöme zajlott, és ahol az M5 igazán képes megmutatni, mit is tud valójában.