Jól megy a Maseratinak, növelik luxusszedánjaik termelését
Növeli a Ghibli és Quattroporte termelését a Maserati
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A torinói Grugliasco üzem termelését heti 750-ről 900 autóra futtatják fel. Végre egy üzletág, ami jól megy a Fiat-Chryslernek.
A Fiat-Chrysler cégcsoport palettájának legjobb felén helyezkedik el a Maserati. A lassan a süllyesztőbe jutó Lanciával szemben megfelelően messze van a tömegtermékektől, sőt a Ferrarival közös technika és a versenysportos múlt adta patina miatt ma is jól megy a márkának. A Ferrari is szárnyal, és ha minden jól megy, hamarosan lesz végre a Maserati Ghibli méretosztálya alá belőtt Alfa Romeo szedán is, rendes hátsókerékhajtással és Ferrari eredetű V6-os motorral. Érdekes jelenség, hogy a prémiumtermékekkel könnyebb dolga van ma a Fiatnak, mint a hétköznapi autókkal.
Az Alfa valódi BMW konkurenssé válása persze még odébb van, a Maseratinak viszont olyan jól megy már most is, hogy májusban mintegy 3 ezer autót adtak el, dupla annyit, mint tavaly ilyenkor, hála az új Ghiblinek. A Maserati sportkocsigyártóból egyre inkább a sportos-luxusigényeket kielégítő prémiumgyártóvá válik. Bár a Quattroporte első szériája már 1963-ben napvilágot látott, most a kisebb Ghiblivel és a teljesen új Levante crossoverrel is ezt az irányt választották. Úgy néz ki bejött, a darabszám növelésén túl rövidítenek a vakáción is, hogy időben eleget tudjanak tenni a megrendeléseknek.