Rámegy a taxipiacra a Nissan

Nissan lesz a jövő London-taxija?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

New York meghódítása után Londont vette célba a Nissan, a jelenlegi személyszállítóknál jóval gazdaságosabb NV200-as lehet a jövő London-taxija.


Yellow cab után black cab, sárga és fekete taxi is szeretne lenni a 2009-ben debütált, azóta világszerte 100 ezer példányban értékesített NV200 egyterű, azaz New York mellett Londont is elárasztaná a Nissan a jelenlegieknél sokkal gazdaságosabb és modernebb autókkal - az USA-ban először benzinesként, Angliában pedig dízelmotorral, hogy aztán jövőre már a modell elektromos, igazán környezetbarát változata is elkészüljön.
Az akár hotelszobának is átalakítható, hiába ikonikus, most augusztus végén 15 éves típusaival tovább már nem használható London-taxik helyére pályázó NV200 bemutatóján elhangzott, hogy a 90 vagy 110 lóerős, 1,5 literes dCi motorral és első körben 5 vagy 6 fokozatú kézi, később automata váltóval is szerelt NV200-as alapára 28 ezer angol font (9,7 millió forint), s mivel jóval kevesebbet fogyaszt a riválisoknál (a 90 lovas a TX4-eshez képest feleannyit, 100 kilométerenként átlagban úgy 5,3 litert), sofőrje évi 1000 fontot, 347 ezer forintot spórolhat az üzemanyagszámlán. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a napi 300 ezer fuvart bonyolító 22 ezer London-taxi évente 230 millió mérföldet, több mint 370 millió kilométert tesz meg a zsúfolt város utcáin, tehát a szerényebb fogyasztás a széndioxid-emissziót is jelentősen csökkentheti.
Hirdetés
A Nissan régebben "csak" motorfronton volt jelen Londonban - a japánok adták az LTI FX4-esekben szolgáló 2,7 literes blokkot. A módosított első felfüggesztésével a szigorú fordulókör-szabálynak is megfelelő, 7,6 méteren belül megforduló, dupla tolóajtós, 4,4 m hosszú NV200 tágas utasterében öten utazhatnak (hárman menetirányban, ketten menetiránnyal szemben), a csomagok a bal első ülés helyén zötykölődnek, s egy kerekesszékes utas kényelmes elhelyezése sem jelent gondot. Hogy mindenki a lehető legtöbbet lássa a városból, a kisbusz méretes, 1,2 m2-es panorámatetővel is rendelhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?