Élményre nyitva: Porsche Boxster Spyder
New Yorkban debütált a Porsche Boxster Spyder
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Porsche kisebb sportautó-sorozatával a teljes piacot le kívánja fedni. A nyitható tetejű Boxsternek itt a legerősebb változata.
A zárt Caymant pályára szánják, a nyitható tetős Boxstert meg egyértelműen élményautónak. Ha ez az alapvetés eddig nem tűnt igazoltnak, akkor nézzük meg a dupla sorozat két legfrisebb változatát. A 385 lóerős Cayman GT4 a kéziváltójával mézédes ígéret a keményvonalas sportkocsirajongóknak. Lehet, hogy lesz belőle még erősebb változat is, de a héten nyílt New York-i Autószalonon nem az övé a rivaldafény. A Porsche bemutatta a Boxster legerősebb és legegyedibb kivitelét, a Boxster Spydert.
Ahogy ez a zuffenhauseni testvérek között szokás, a Boxster mindig gyengébb a sportosabb Caymannál, így a GT4 műszakiságára épülő Spyder "csak" 375 lóerős. Nem csak az autó frontrésze, de a motor is a GT4-ből jön. A Spyderen egyedi részlet a csodásan domborodó motorfedél a két ülés mögött, meg a könnyűszerkezetes vászontető, ami itt részben kézi működtetésű. A Spyderben egyedi részlet a gyengébb változatokon opciós sportülés, hozzá dukál a GT4-ből ismerős 36 centiméter átmérőjű sportkormány. A motor a Porsche bevett 3,8 literes boxerje, ami például a 911 Carrera S-t is hajtja.
A Boxster Spyder csakis hatfokozatú kéziváltóval elérhető, így a gyorsulása 4,5 másodperc százig, a végsebesség - természetesen zárt tetővel - 290 km/h. A Boxster alapváltozataihoz képest itt is közvetlenebbre hangolták a kormányzást, hogy a nyitott tetős szerpentinezés még nagyobb élvezet legyen. A megállásban a 911-es erősebb fékei segítik, a futóművön meg két centit lejjebb engedtek. A Spyder Németországban júliustól lesz kapható, alapára 79 945 euró.