Kistesójára ütött az új Lexus RX
New York-i Autószalon: megérkezett az új Lexus RX
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bejött a vevőknek a Lexus NX, nem meglepő hát, hogy ahhoz hasonló dizájnnal debütált a negyedik generációs RX.
A tavaly érkezett, a hibrid után turbós benzinessel is megjelent NX kompakt szabadidő-autó esetén még csak kóstoltatta legújabb dizájnjával a vevőket a Lexus. A formavilág egyértelműen bejött, sikeres az NX, most pedig hozzá hasonló megjelenéssel, persze egy kategóriával nagyobb méretben debütált a negyedik generációs RX. Utóbbival nyilván nem hibázhatott a Lexus, ez a sorozat a márka slágere, eddigi eladásainak harmadát adta az RX széria.
Teljes műszaki specifikáció még nincs, a méretek azonban már ismertek, 4,9 méteres hosszúságával 12 centivel nagyobb elődjénél, a szélesség (1895 mm) mindössze 1 centit nőtt, az 1690 mm-es magasság változatlan, a 2790 mm-es tengelytáv azonban 5 centivel növelt. A teljesen új beltér nem csak frissebb, tágasabb is. A műszerfal közepére 12,3 colos kijelző kerül. A sebességváltó karja előbbre került a tér növelése, illetve praktikusabb hasznosítása érdekében. Sok más mellett hátra is kérhető ülésfűtés, választható nyitható panorámatető, távolságtartós tempomat, sávtartó asszisztens és holttérfigyelő is.
A motorpalettáról annyit lehet tudni, hogy a 3,5 literes V6-os, Atkinson ciklusú, alacsony fogyasztásra optimalizált szívó benzines 300 lóerős az RX 350 esetén, a 450h-nál pedig villanymotor is fog hozzá társulni. Utóbbi a márkától és a Toyotától ismert, fokozatmentes osztóművel, előbbi nyolcsebességes automataváltóval érkezik majd. Az elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros futóműhöz opcionálisan adaptív csillapítás és változó áttételű kormánymű is rendelhető, az F-Sport verziók aktív kanyarstabilizátorokat kapnak az egyedi 20 colos alukerekeikhez, illetve egyéb egyedi kiegészítőik mellé. Bár az új RX már most megmutatta magát, a piacra csak jövőre várhatjuk, addig pedig minden bizonnyal további részleteket is megtudhatunk még róla.
Én kezdem érteni a Lexust. Nem akar a német prémiumra hasonlítani sőt saját kinézete van, nekem egyre jobban tetszik, persze nem ebben a színösszeállításban. Az orsós hűtőmaszk, máshol predátor szájnak hívott, kezd tetszeni nem a megszokott. A németek azért nem veszik mert ők alapba német autót vesznek ebben a kategóriában pláne, nem is az ő piacukon kell tarolni vele mert ott csak némettel lehet.
A formavilága is meggyőző nekem.
Én alapban európai autó lobbista vagyok de használtan mikor már nyomottabb az ára német helyett ilyet vennék és azt hiszem Volvo XC 90 helyett is. Árkategóriában már az új Espace is ott van az is tetszik mint a Volvo, de valahogy ez most inkább.
Élek,szögletek,hullámok…De az igazi mélyűtés az az “izé”szinű belsőkárpit.Kurva sok szakét ittak a japcsik ha ezt izzadták ki magukból.Ehhez képest a 2015-ös Honda CR-V egy szemet nyugtató “alkotás” a maga konzervatív megjelenésével.