E63 AMG. Egyre többet csal az AMG Mercik neve

Nevével csal a Mercedes-Benz E63 AMG

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új motor került a Mercedes-Benz E63 AMG-be. Változatlan neve ellenére a friss blokk jóval kisebb, igaz, dupla turbós, ugyanolyan erős - és takarékosabb.

Az eddig is az E63 AMG neve által sugalltnál kisebb, 6,2 literes, V8-assal szerelt csúcs E-osztály új motort kapott, a CLS 63 AMG-ből már ismert dupla turbós, 5,5 literes V8-ast. Változatlan az 525 lóerős csúcsteljesítmény, ám a korábbi 630 helyett kereken 700 Newtonméter a csúcsnyomaték, így a friss E63 AMG már alaphelyzetben is 0,2 másodperccel hamarabb, 4,3 s alatt képes nulláról száz kilométer/órára gyorsulni és ez még nem minden! Az AMG Performance package megrendelésével a csúcsteljesítmény 557 lóerőre, a nyomatékcsúcs 800 Newtonméterre ugrik – mindez további egy tizedet javít a gyorsuláson, a végsebességet mindegyik AMG-nél elektronika korlátozza 250 km/órára.

A friss motor legfőbb érdeme azonban nem is a nagyobb nyomaték és az ebből eredő jobb rugalmasság, a dupla turbós V8-as elődjénél 22 (!) százalékkal kevesebbet fogyaszt, a gyári kombinált érték 9,8 l/100 km, illetve 230 g/km szén-dioxid a négyajtósnál. Mindez igen sokat számít, de még bőven lehet találni indokokat, amiért esetleg egy fél éves E 63 AMG-t is érdemes lehet újra cserélni. Friss az elektromechanikus kormányszervó, az elöl hagyományos acél-, hátul légrugókkal dolgozó futómű átrajzolásával a nyomtáv 5,6 centiméterrel nőtt, így az új verzió jobb irányíthatóságot, még stabilabb útfogást ígér. Az E63 AMG 7 fokozatú automata váltója nem újdonság, az azonban igen, hogy a hajtáslánc stop/start rendszerrel dolgozik.


Az utastér legfeltűnőbb újdonsága a friss, háromküllős, vágott aljú kormánykerék, a többi eltérés azonban az eddigi és a legfrissebb E-osztály között gyakorlatilag azon a szinten mozog, amelyekhez hasonlók az eltérő specifikációk között is megfigyelhetők. Noha az új E63 AMG első, eladásra szánt példányai csak szeptemberben készülnek el, a friss verzió (szedán és kombi karosszériával) már most rendelhető , alapára Németországban 105 971 euró, azaz mintegy 28 millió forint – regisztrációs adóval terhelve aligha érhet hozzánk 30 millió forint alatt, ám a mostaninál így sem ígérkezik érezhetően drágábbnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 16:53
    Permalink

    Kedves Nándi!

    A vegyes fogyasztási érték eléréséhez valóban jól jönne a 100 km/órára korlátozás, de természetesen elírtuk, az elektronika 250 km/óránál korlátoz. Elnézést kérünk a hibáért!

    Üdv,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.31. at 16:53
    Permalink

    Elektronika korlátozza 100km/h-ra? Az elég karcsú lenne egy majdnem 550Le autónál. Az elektronika gyárilag 250km/h korlátoz, viszont 2500Euroért megrendelhető a V-max ami 320km/h-nál szabályoz le.

Vélemény, hozzászólás?