Villanyautók: nem megy a Volkswagennek?
Nem gyártják az elektromos Audi R8-ast
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végleg elhalt a villanyos Audi R8 forgalomba kerülésének a terve, a gyártó az Autocar című brit szaklapnak elismerte, hogy vége a különleges sportkocsinak. Az éhenkórász Volkswagen XL1 sem kerül a szalonokba.
Az Audi R8 e-tronból összesen tíz kísérleti példány készült el Neckarsulmban és Ingolstadtban, ezek kizárólag belső használatra és további fejlesztések tesztelésére szolgálnak majd. Vasember legújabb autóját Tony Starkon és az audisokon kívül más nemigen vezetheti.
Az R8-as piaci bevezetésének felfüggesztéséről korábban már írtunk, ahogy arról is, milyen remek köridőt futott az autó a Nürburgringen. A lítium-ion akkumulátorok kapacitásának problémáját év eleje óta nem tudják az ingolstadti mérnökök megoldani.
Az Audi R8 e-tron 48,6 kWh-s akkumulátorából táplált két villanymotorjának összesített teljesítménye 381 lóerő, nyomatékuk pedig 820 Nm. Ezzel a sportkocsi 4,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. Végsebességét elektronika korlátozza 200 kilométer/óránál. Hatótávját 214 kilométerre ígérték, ám rendeltetésszerű használat mellett (teljesítményét kiaknázva) ennek minden bizonnyal töredékét is alig lehet elérni. A sorozatgyártást az eredeti tervek szerint még 2013 elején meg kellett volna kezdeni.
A Volkswagen-csoport háza tájáról érkezett egy másik kedvezőtlen hír is: a genfi szalonon nagy csinnadrattával bejelentett, majd Martin Winterkorn konszernvezér által (egy előadás keretében) Budapesten is bemutatott szupertakarékos Volkswagen XL1 dízelhibrid sem valósulhat meg a korábban elképzeltek szerint. A százezer dolláros energiakímélő csúfságból csak 250 példányt gyártanak, és azokat csak lízingelni lehet majd. Nagy szériás gyártás a magas akkumulátorárak miatt egyelőre nem valószínű - mondta el a Volkswagen amerikai képviselője az Autoblog portálnak.
A dízel plug-in hibridet 47 lóerős, 800 köbcentis TDI és egy 27 lovas, 5,5 kilowattos akkumulátorcsomagból táplálkozó villanymotor együttese hajtja. Légellenállási együtthatója minimális (cw=0,189), tömege 795 kilogramm. Végsebessége 160 kilométer/óra, nulláról 100 kilométer/órás sebességre 12,7 másodperc alatt gyorsul fel. A kocsi teljes hatótávja 500 kilométer, ebből 50 kilométer a zéró kibocsátású villanyüzem. Kár, hogy egyelőre ez is álom marad a nagyközönség számára.
Volkswagen XL1 – es cikknél már megírtam 4 hónapja! Tipikus VW duma “nagy hang, kis teljesítmény” = VW
Halva született ötlet volt mindkettő.