Újabb Wankel-motoron dolgozik a Mazda
Nem áll le a a Wankel-motor fejlesztése
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A japán gyártó a Frankfurti Autószalonon bejelentette, hogy nem álltak le a Wankel-motor fejlesztéseivel. Legkorábban két év múlva érkezhet az RX-8 utódja.
A Mazda 2012-ben szüntette meg a Wankel-motoros RX-8 gyártását, melyet követően sokan úgy gondolták, hogy a forgótárcsás erőforrás végleg eltűnt a japán gyártó kínálatából. A Frankfurti Autószalonon a cég elnöke, Masamichi Kogai azonban bejelentette, hogy egy mérnökcsapat nagyon lelkesen dolgozik azon, hogy ismét egy Wankel-motoros, azaz bolygódugattyús autót dobjanak piacra. Céljuk, hogy egy naprakész és a hagyományos dugattyús motorokkal egyenrangú technikát hozzanak létre. Kogai elmondta, hogy amíg az új fejlesztés nem felel meg 100 százalékosan a mai előírásoknak, addig nem hozzák nyilvánosságra a részleteket. Várhatóan 2017-ben érkezhet legkorábban, és minden bizonnyal egy RX-8 utódban fog bemutatkozni.
Én nem értek a technika eme vívmányához, mivel összeomlott a kép, azt hittem eltűnt a cikk. Bocs csak próba volt!
Ha már újra itt vagyok, had meséljek még mert a motoroknak van egy másik gyengéje, amivel leginkább a környezetvédelemnél szoktam írni, de onnan már kitiltottak! A kazánok hibáira próbáltam felhívni a figyelmet, a sok széngáz mérgezés miatt, de úgy tűnik ez nem probléma!!! Tudomásom szerint az autóknál is van égés, de lehet-e ezen változtatni, vagy finomítani, kell-e egyáltalán? Persze tudom mérnökök tömkelege fejleszt, de valljuk be őszintén, minden hír ellenére, vannak itt is hibák amiket összefogással, vitával talán javíthatunk!
A vw cirkusz, valószínű nem kompjuter hiba, szerintem! Éppen itt van a hibrid a Golf GTE, lehet kötekedni, de nehogy kiderüljön a többinél is valami!
igen kompjuter: Egyszer volt Budán kutyavásár!!
Hogy melyik motor a “szar”, vagy melyik a jó, talán az idő ad, vagy már adott is választ. A W. motor, nem tudott az á-ról a b-re lépni, ‘elvileg sem jó’, hiába a sok fényezés! Ezt, ezen az oldalon már leírták. Nincs benne alternáló mozgás, akkor az excentrikus főtengely mit csinál? Ja közben forog is, ezzel csak a hagyományos motor vezérlését látja el, igen drágán, a főtengelyt pedig ugyanúgy hajtja mint a “szar” motor, csak kisebb csapkiállással. Lesz-e folytatás, igen, de ezen az 1700-as években született elven aligha. Jó üzlet volt a sok hiszékeny miatt, akik a lóról nem tudnak leszállni. Ugye kikötés, hogy amit egyszer már leírtak nem szerepelhet még egyszer, a W. motor cikkeivel kitapétázható egy tíz emeletes ház. Nagy égés a ‘hozzá értőknek’! Mi a folytatás, az ‘otto- dizel- atkinson’, 10ooo-es fordulattal. Energiákról, anyagokról beszélünk! Ha energiát levenni nem tudnak róla max. legyezőnek jó lesz, csak ne a lángszóró felével, mert perzsel! két alternatívát látok, a “gömb” és az ‘fdrm’ motort. A gömb motor egy előreláthatólag magas fordulatú, az fdrm egy lassú nagy nyomatékú. A gömb kiváló kompresszor tulajdonsággal is rendelkezik, ezt nem előnyére írom, de a dugattyús is az. Fele-fele, ma még mondhatjuk, a dugattyústól annyiban jobb, kiegyensúlyozott. Az fdrm motor, már tervezéskor a “motor tulajdonságokat” domborította ki, amikor is a munka oldal előnyös erőkarját helyezi előtérbe, az érintő irányú robbanást, A forgórészen kívül helyezi az alternáló mozgást, (nincs motor alternáló mozgás nélkül!!!), de centrikus főtengely igen, kiegyensúlyozott főtengely-dugattyú igen. A fordulatszáma növelhető, ‘minden’ alkatrésze kényszer vezérelt, (igaz nem sok van belőle!!!), a folyamatos egy irányba ható erők sem hátrányok. De nem akarom ezeket sem polírozni, VITASSUK meg. A magyarok arról voltak híresek, hogy értenek az autókhoz, hova lett ez a szakértelem? alkossuk meg közösen a jövő motorját és ne azon vitatkozzunk miért “szar” a régi, mutassuk meg mi a jobb!!! Nem felejtettem el a kis gömböcöt, a kugel motort, ahol az erők oldal irányba hatnak, és nincs az az anyag ami ezt kibírná, de gondolkozni lehet!!
Egy párszor már letettek róla, de mindig előhúzzák a tarsolyból. Kíváncsi vagyok, mit tudnak még kitalálni erre a koncepcióra? A működési elvet tekintve kisebb mechanikai veszteséggel kellene(!) dolgoznia, mint a hagyományos motornak,kvázi kevesebbet is kellene(!) fogyasztania. Ezt eddig nem sikerült elérni! Plusz még az élettartam sem túl hosszú gazdaságos anyagokból építve. Kíváncsi vagyok most mit eszelnek ki?
Szükség van unikális termékekre, egyetértek.
Kár hogy ez azt a rokonomat, akinek a 2. blokk kotlott meg az RX-ében, nem vigasztalja. Tudom azt, hogy az csak egy autó, de hát a nemzetközi fórumokat bújva is ömlik a sz.r az RX8-ról.
Japán sportautót kerestem nem túl régen, lehetséges aspiráns volt az RX8 is. Másik rizsrakéta mellett döntöttem, pedig ez az autó gyönyörű. Mégsem mertem bevállalni a bizonytalanabbnál is bizonytalanabb jövőt.
Rossz döntések ma is születnek, a piac meg dönt. De ha mazdáéknál van pénz reszelgetni, akkor én szurkolok nekik. Mondjuk inkább az olcsón előállítható motort és rendszeres cserét tartom életképesnek -ez is csak egy alkatrész…- mint egy túlbonyolított a wankelből kihozni a hosszú élettartamot 😀
Az NSU gyakorlatilag erre, mármint a Ro80 és a wankel koncepció életképtelenségére ment rá.
Magaddal vitatkozol nyúlszáj.
Nem véletlenül tettek le róla, ma viszont más szinten tart a technika. Csak a Mazda makacskodott röpke fél évszázadot, de inkább ez érjen be mint a szkájaktívdízel 😀
Bezzeg ha a fritzek gyártják, akkor örök élet meg egy nap:):):) Dettó, mint az NSU RO80…Az sokkal tartósabb volt.:)
Izgalmas koncepció. Kár, hogy eddig életképtelen.
Van egy a családban, eladó. nem egészen 100 ezer km. alatt ez a második motor, ami elszállt benne. Jelenleg tehát ismét üzemképtelen.
Ha valakit érdekel, keressen privátban.
Heh 🙂 jól hangzik,bár kicsit szkeptikus vagyok. De majd meglatjuk. Mindenesetre kivancsi leszek egy esetleges ujabb wankelre
Magas olajfogyasztás- hamarosan kisebb lehet mint akár egy Tsi motoré
magas üzemanyagfogyasztás-nagynyomású rendszerrel sok mindent lehet csökkenteni,
alacsony fordulaton kis nyomaték-turbo-wankel,
alacsony élettartam eddig is csak a gyűrüket érintette, majd befigyel ide is az F1-es technika,
magas emisszió-a Vw dízelnél semmi sem magasabb már a Kamaz meg az Ifa sem:)))
Elonyok:
Konnyu
Kompakt
Egyszeru felepites
Magas fajlagos teljesitmeny
Hatranyok:
Magas olajfogyasztas
Magas uzemanyagfogyasztas
Alacsony fajlagos,teljesitmenyhez viszonyitott nyomatek,az is csak magas fordulatszamom
Alacsony elettartam
Magas karosanyag-emisszio
Utcai autoba ilyet tenni zsakutca.nem kozlekedesre valo. Max versenyautokba,oda meg egesz jo.
Van előnye, csak több a hátránya. Összességében nincs előnye, hiába nem végez alternáló mozgást. Előbb utóbb sikerül elfogadhatóvá csiszolni, hogy közútra is jó legyen? 🙂 Köszi, maradok az alternáló szaroknál.
Méghogy semmi előnye a hagyományos motorokhoz képest :)))
Alternáló mozgás, utána kellene nézni mi az, és milyen hatékonyságcsökkenést okoz.
Én drukkolok a Mazdának, előbb utóbb sikerül nekik olyan szintre csiszolni hogy már közútra is elfogadható lesz, majd tudja a megfelelő élettartamot motorbontás nélkül. Versenypályára most is jó technika, csak épp nem használják, helyette az alternáló szart, közúton meg a szar kicsi turbot hagyományos technikával.
Majd a sok elégedett ügyfél tapsikol amikor 30.000-nél cserélni kell a motort 😀
Talán az egyetlen japán autó, amelyik használtan óriási lutri – vagy még annál is nagyobb. Finoman szólva nem öregbítette a Mazda hírnevét. Viszont az egyetlen autógyár, aki még wankelezik – ezek szerint talán tudtak még rajta valamit csiszolni.
Igen, ezek az előnyök, de legalább ennyi súlyos hátránya is van- kis élettartam, fokozott olajfogyasztás, nehézkes javíthatóság, pár szaki van csak Mo aki normálisan hozzá tud nyúlni, magas fogyasztás, alkatrész utánpótlás- ezért ha mindent latba vetünk, összességében nem jobb a hagyományos motoroknál. Amúgy szimpatikus, ahogy a Mazda próbálja életben tartani, de ez talán csak a különlegessége miatt lehet.
Normális áron adnák, én vennék újat akár olajcserénként is… amúgy (másik véglet) meg kell nézni milyen üzemórák és árak röpködnek a motorsportban. Ahhoz képest az 50-100ezerkm/motor egy elég jó kompromisszum. Hangsúlyozom, nem utcára gondoltam 😀
Mint az 50.000km-es várható motorélettartam? ?P
Súly/LE arány, kis méretű motor, alacsonyabb súlypont, egyszerűbb vezérlés. Persze vannak hátrányai is, de szerintem sportkocsiban vállalható.
Nem értem, a Mazda miért erőlteti ezt a motort, semmi előnye sincs a hagyományos motorokhoz képest.
Végre egy jó forma, ez még wankel motorral is jöhetne pályázni, csak szorítsák be 1 tonna alá 😀