Csúcs háromhengeressel erősít a Volkswagen

Nagyteljesítményű 1,0 literes motorral rukkolt elő a Volkswagen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új, nagyteljesítményű 1,0 literes TSI-t mutatott be a német gyártó. A motor 272 lóerőt és 270 Nm forgatónyomatékot produkál.


Azok után, hogy a Volkswagen előállt a 6,0 literes W12-esével, most a másik végletet is bemutatta.
Hirdetés
Az 1,0 literes háromhengeres turbós benzines komolytalannak tűnhet a kis hengerűrtartalom miatt, azonban teljesítménye igen komoly, 272 lóerő, amely egyben a motor literteljesítménye is. Ilyen motorokkal többnyire csak a versenysportban találkozni. A csúcs háromhengeres a Polo WRC génjeit örökölte. A motort monoscroll turbófeltöltővel és egy e-booster rendszerrel is ellátták. Dr. Heinz-Jakob Neusser a VW hajtáslánc csoport vezetője megjegyezte, hogy a nagy teljesítményű motor "jó példa arra, hogy lássuk, mekkora potenciálok rejtőznek még a belsőégésű motorokban".
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    De pont 1000-en mondtak, pont neked. Lasd a TfSI motor cikket. De hat te mar csak tudod ott is okosabb voltal mindenkinel. A rjtett tipushibak pedig nem tamsztjak ala az eladasokat. A marketing meg a parasztvakitas, na az tamasztja ala az eladasok mogotti nagy szamokat.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Egyrészt nem mondták ezren, másrészt pedig az eladások éppen nem azt támasztják alá, amit makogtok.
    Engem nem érdekel, hogy te mit utálsz, ebben a kérdésben konzekvensen marhaságokat beszéltek, ami a teljes tájékozatlanságotokon alapul.
    Egy márkának akkor megy jól, ha elad. Eladni azt lehet, ami jó. Na, innentől beszéltek hülyeségeket. Hajrá, ne hagyjátok abba, legyetek még hülyébbek!

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Kempelen, Nálad nagyobb nethuszár aligha akad. Ezren mondták már Neked, hogy nem tartósak a VW tsi motorjai, de Téged ez csöppet sem érdekel, fújod a magad nótáját. Nem azért mondjuk, mert utálnánk a WV márkát, hanem azért, mert ez a tapasztalat. Hosszú távon problémásak ezek a motorok. Ettől még mehet jól a márkának, mert sok más dologban nagyon jók ezek az autók, sok mindenben a legjobbak, ezért is nyerik sorra a teszteket.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Én is nagyon kíváncsi vagyok és biztosan fogadnék veled, hogy tévedsz. Elég csak a konszern eladásait megnézni. Szárnyalnak az értékesítési darabszámok, miközben nethuszárok keseregnek (nem rád gondolok, de itt is vannak bőven). Várjuk ki a végét és a magam részéről (egyébként VW kedvelőként, de nem birtoklóként) bármelyik mai kesergővel szívesen beszélek 10 év múlva arról, hogy ma miért kellett nyekeregnie.
    Ha ez a motor sorozatgyártásba kerül, akkor jó eséllyel sikeres lesz, ahogy a VW motorok jelentős többsége is az volt mindig.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Fecókám, ezzel a hülyéket irritálom csak. 🙂 Normális kommentek esetetekben nem születnek ugyanis.

    Erre a hozzászólásodra építő választ sem lehet adni, viszont tudok neked küldetni egy beutalót. Szeretnéd?
    :-DDD

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Kempelen farok egy bolondka… nem mérnök, pedig örült volna neki… Sajnos ezzel a rák-féle hozzáállással, amit ő képvisel, csak a normális kommentet író olvasókat irritálja. De lassan mindenkinek figyelmen kívül kellene hagynia a kijelentéseit!
    Ahogy kértem kempelen menj vissza a műhelybe, vagy kérd meg anyukád hogy segítsen.. (látod, személyeskedem)
    Ja, és várom az építő jellegű válaszod, akár email-ben is :D:D:D

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    [i]“Én soha nem állítottam /ellentétben veled/,hogy bárkinél is jobban értenék az autókhoz.”[/i]
    Ilyet én sem állítottam.

    [i]“… más véleményét fogadjam el akkor is ha szerintem hülyeség.”[/i]
    Szerencsére engem ilyen hülyeségre nem tanítottak. Az emberiséget valószínűleg az viszi előre, hogy nem béget, mint a birka és ami hülyeség, azt nem fogadja el.

    [i]“…komoly neveltetési problémáid vannak”[/i]
    Neked.

    [i]“Nálam te már lejjebb vagy náluk is.Valahol a salakanyagokat lebontó baktériumok szintjén..”[/i]
    Íme szüleid remek nevelésének gyümölcse! Ez a valódi stílus. :-DDD
    Csókolom anyut. Remek munkát végzett.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Én soha nem állítottam /ellentétben veled/,hogy bárkinél is jobban értenék az autókhoz.De !!! Onnan ahonnan én jövök a szüleim /veled ellentétben/azt tanították nekem,hogy más véleményét fogadjam el akkor is ha szerintem hülyeség.A te személyeskedő,pökhendi és lenéző kommentjeid viszont azt jelzik,hogy komoly neveltetési problémáid vannak.Mostantól fogva én is azon kommentelők táborát szaporítom akik figyelembe sem veszik a szánalmas probálkozásaid a hülyeséged propagálásában.Az ilyet sokan “troll”-kodásnak hívják.Nálam te már lejjebb vagy náluk is.Valahol a salakanyagokat lebontó baktériumok szintjén..Neked nincs több mondandóm.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Hát persze, itt rajtam kívül csak Einsteinek, meg Dalai lámák írnak. Csupa 2-3 Nobel díjas zseni. Tetszik.

    Azért ilyen renoméval megtanulhatnál értelmesen írni. Mármint összefüggően. Talán a kevesebb smiley segítene. Hova hugyozzak, hogy a második idegen nyelvet tanulod. Szerinted lehet itt olyan, aki öt idegen nyelvet beszél?
    Engem nem zavar, ha ideges vagy tőlem. Szimplán azért, mert ahogy neked jogod van írkálni, úgy nekem is. Ha ez téged idegesít, akkor szedjél szép színes kavicsokat. Nem baj, ha nem reagálsz, én majd reagálok a tieidre, ha szokásodhoz híven baromságot írsz. Lesz dolgom, attól tartok.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Ismerem a mérnököket, én is az vagyok csak nem gépész, fejlesztő stb, nem kell példálózni velük.
    A 24 millióból 10 et mert ennyi esze van azért szerelő, :))))
    3 országban szereltem egyik sem szomszéd a másikkal:))))
    a második idegen nyelvet tanulom egyet tudok :)))))
    Mennyi vevővel találkozott? szerinted?
    Végítélet igen feletted ezek után ítélkezem kisokos:))))
    Büszke vagyok rá : nem sokkal többet is tudhatnék, de elhiheted nem az autóipar lenne az amiről még tudni akarnék. Pláne nem rólad.
    A végeredmény a megmondója hogy ki téved ki nem ahogy a szerelő sem varázsló, én ezt nem is állítottam. Méghogy nem idegesíted a hozzászólókat a hülyeségeiddel, dehogynem engem is, de fárasztó vagy, ezért nem reagálok a többi írásodra legalábbis itt.
    Mégegyszer hogy lásd kiskempelen:
    3 országban szereltem egyik sem szomszéd a másikkal:))))
    a második idegen nyelvet tanulom, egyet tudok :)))))

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Bla-blabla-blablabla

    A szerelő egy szerelő. Nem mérnök, nem anyagtechnológus, de még csak nem is a használó. A szerelő csak a hibás darabokat látja. 24 millióból 10 darabot és mivel azért szerelő, mert annyi esze van, ennyi nyelvet beszél, ennyi országban szerzett tapasztalatokat, ennyi vevővel találkozott stb. így ebből le is vonja a végítéletet.
    Te meg erre vagy büszke.
    Te bajod. :-DDD

    Igen, sok esetben megmondtam már. Volt, hogy ő tévúton járt, de veled ellentétben én erre nem verem a mellem. Mert mindenki tévedhet. Még a szerelő is.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Nincs hosszútávú, ami nem azt jelenti nincs. Konkrétan 80000km-es autók voltak problémamentesen mentek.
    A fikázás a te asztalod.
    Nem problémamentesebb mint amennyivel bonyolultabb, vagyis 50ezernél szétesik a TSI sőt még hamarabb.:)))
    Ez gyakorlatilag ezt jelenti.

    A te tesóid vannak a videon nem az enyémek. Kempelen a boxos? piranha tesója:)))
    A te stílusod az erőből mindenkinek nekimegyek, leszólom, mert láttam egy autóflottát messziről, mert te vagy a nepper, vagy futkosó ember vagy ki is, nem a szerelő, aki sűrűn találkozik a problémával.
    Szóval intézkedő nagyokos meg szoktad mondani a szerelőnek előre mi az autó hibája egyértelműen nem is a hibajelenséget, azt is hogyan kell megjavítani, vagy csak itt vetítesz nekünk.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    [i] “…persze nincs hosszútávú tapasztalatom egy Renault 1,2 TCE-vel vagy egy év motorja 1literes Ecoboostal, de én gyártóról nyilatkozom itt.”[/i]

    Magyarul nincs tapasztalatod, de bárkit lefikázol. Láttál maximum pár rossz motort a két év alatt legyártott 24 millióból és most jól megmondod. Kemény egy el piranha vagy te barátom.
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=J1lUWIUnapE[/url]

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Nem cimbi, én azt írtam, hogy ezek a motorok csak annyival problémásabbak más -egyszerűbb- motoroknál, amennyivel bonyolultabbak. Neked elég nehezen meg a szövegértés. Csináljuk már azt, hogy megérted, amire makogsz. Lehet?

    Te amire rávilágítani próbálsz, az konkrétan ökörség. Ettől még rávilágíthatsz bármire.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Szerintem ti félreértettétek amit írtam.
    Kempelen azt írja hogy ezek megbízható problémamentes motorok nem rosszabbak mint szívó társaik (VW főleg, de lehet akár BMW stb) ez netto hülyeség.
    Én arra próbálok rávilágítani hogy nem azok, sőt kiforratlan szarok, persze nincs hosszútávú tapasztalatom egy Renault 1,2 TCE-vel vagy egy év motorja 1literes Ecoboostal, de én gyártóról nyilatkozom itt.
    A két utolsó márkáról még mikor márkaszervizben dolgoztam nem voltak ilyen problémák, lehet hogy később jönnek, pl kokszosodás.
    Az 500 Le/liter lehetőséget tartom. Igen lehetne ezt tartósra is csinálni, csak jelentősen drágábban mint a mostaniakat. A VW bemutatta hogy bizonyos összegen belül tud 270 Le-s 1 literes motort csinálni csak az van hogy a megbízhatósága megkérdőjelezhető a mostani TSI széthullások kapcsán. Ennyi.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Azért miki, mert a vélemény és a baromság nem az! Nem kell elfogadni azt, ami teljesen nyilvánvalóan hülyeség.

    Ha lebuzizlak, mert ez a “véleményem” akkor azt is el kell fogadnod? Ugye, hogy nem?

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Amúgy meg nem kell ebből ügyet csinálni, mindenki olyan motorral vesz autót, amit jónak lát. Ha valaki megbízik ezekben az újabb fejlesztésekben, az sem baj, van, ami tényleg jól beválik. Egy kiforrott, régebb óta gyártott motorban szerintem mindig kevesebb a rizikó, de ez csak az én véleményem, nem biztos hogy igazam van. Nem is kell itt egymást meggyőznünk, leírjuk a véleményünket, ami sokszor merőben eltérő, de ezekből az eltérő véleményekből is lehet következtetéseket levonni, sőt még tanulni is. Peace.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    encore ! Légyszíves ne legyél kempelen 2 , elég belőle egy is . Volt egy szubjektív véleménye valakinek , miért nem lehet azt normálisan elfogadni ? Miért kell mindjárt letámadni egy olyan témában , amire még te se tudod az igazi megoldást ? Nagyon rossz irányba megy ez a fórum , lássátok már be !!!

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Ezért kell úgy megtervezni hogy több olaj kelljen a motorba nem 3 liter meg 4 hanem 6, töltőlevegő visszahűtő, a közvetlen befecskendezés mellé szívócső befecskendezés is részterheléshez, nagy hűtőradiáror meg minőségi anyagok, persze nem kell egy turbosnak 20ezret pörögnie, nem mintha nem lenne turbos motorbicikli vagy (snowmobil) így is, de ezt te és a hozzád hasonló audis fejlesztőmérnök is jobban tudják, mert azt hiszik itt a dugattyús motor fejleszthetőségi határa, érdekes mintha mégis ezt erőltetnék az autógyártók de te és a hozzád hasonlók ezt jobban tudják, úgy ahogy a mazda Skyactive fantázianevű szívó 14 es kompressziójű motorra is azt mondták ez nem működhet, mégis kilóra nyomják a japánok, sőt még aToyota is beszáll az ügybe.
    De te és a hozzád hasonló német mérnökök itt megakadnak, hisz sosem jártunk a világűrben sem. Igaz? Nemhogy még a Holdon. A Marsra meg sosem jutunk el, sőt lehet hogy a Mars fog eljönni hozzánk mi? :))))))
    Mindegy tele van a Youtube agyonhúzott rekorderekkel több ezer Le-s motorokkal, Lassan a Koenigsegg is lehet első az elektronikus szelepvezérlésben, de ez nem számít mert belefolyik a szelepszár meg aszelepvezető között az olaj a motorba szerintetek, ezt soha a b életben nem lehet megoldani, meg a szeleptányér lekormolódását sem. TSI. ÉRdekes az Ódiba visszadobták aközvetlen befecskendezés mellé a szívócső befecskendezést is.
    De a kutya ur istene nem engedi hogy avilág fejlődjön, vele a méretcsökkentett motorokkal, mert hát miért is fejlődne, de Te a károgókkal megmondjátok a tutit, itt a vége remélem ha motortervezők vagytok, a karriereteknek is.
    Woody Allen sem isten, és még csak nem is műszaki ember, hiába a szavak embere, nem is Einstein .
    ha már idézet egy hirtelen fellelt tőle nektek:
    “Tanuld meg a játékszabályokat aztán már csak játszanod kell – persze mindenkinél jobban.” (Albert Einstein)

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    [i]“jó példa arra, hogy lássuk, mások miért beszélnek marhaságot alapvető műszaki ismeretek nélkül”

    akarta mondani az Autónavigátor wasdaq nick nevű tudatlan hozzászólója.[/i]

    Az a probléma, hogy a motorkerékpár blokkok valóban szívóként hoznak 200 lóerős literteljesítményt, csak azokban 6 ezrenként cserélsz olajat és jó esetben 50-70e km után bizony generálozni is kell sajnos… Az meg marhára mindegy, hogy 3 bar töltőnyomással hozza ezt a literteljesítményt, vagy épp 20 ezres fordulattal szívóként, a hő és a mechanikai terhelés ugyanúgy brutális… A kisebb súrlódás miatt egy alacsonyabb lenne a hőterhelés, de cserébe ráakasztják a turbót ami ennek a többszörösét “visszahozza”.

    De nembaj, vedd meg, majd beleírják a “nagykönyvbe”, hogy 2 liter / 1000km olaj még normális fogyasztás, te meg elhiszed, mert nem látod a fától az erdőt, ugyanis ez azért van benne, hogy ne kelljen nekik gariban javítani, hanem majd te generáloztatod saját zsebből, ugyanis ekkora fogyasztás abszolút nem elfogadható, ilyen olajfogyasztásnál már azon imádkozhatsz, hogy ne köpje be a gyertyákat, nem csak azon, hogy van-e még a flakonban amit utána tudsz tölteni…
    Te, mint sokat látott szakértő, gondolom láttad már hogy néz ki a gyertya egy sok olajat fogyasztó kevés hengeres autóban, mert egy hengerenkénti befecsis V8-nak nem probléma elégetni 2-3 litert, de 3 hengerben már igencsak zavarja az égést a sok olaj, arról nem is beszélve, hogy az EGR szépen visszavezeti az olajkokszos kipufogógázokat a szívószelepekre, ami a közvetlen befecsi miatt oda szépen le is rakódik, aztán ha már elég sok gyűlik össze, leszakad, és szerencsétlen esetben tönkrekúrja a dugattyút/szelepeket/hengert, SŐT kifelé menet még ad egy pofont a turbó kompresszorlapátjainak is, majd aztán felakad a katalizátoron… 😀 Tehát az olajfogyasztás abszolút nem vicc, és nem csak annyi a probléma, hogy töltögetni kell bele, ennél sokkal nagyobb problémákat tud okozni, és ezt veszi félvállról a VW…
    De használd egészséggel!

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Persze, hogy rengeteget fejlődött a technika, én nem vitatom ezt, de egy ezres motort húzz föl ötszáz lóerősre, és használd minden nap, Te sem vennél ilyen autót. A tuningolt, versenysportban használt motorokat nem lehet az átlag autókkal összehasonlítani. A Dragster motorok sokezer lóerősek, iszonyatos a teljesítményük pár másodpercre, aztán szedik is szét minden verseny után, A régebbi Toyota dízelek lefutottak egymillió kilométert is gond nélkül, a mai Toyoták már ezt nem tudják. Nem azért, mert nem tudna a gyártó tartós motorokat előállítani, hanem mert nem akar. Nincs benne üzlet, Ki vesz másik autót, ha soha nem romlik el?

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    1970-es 80-as évek 1500le-s motorjait, amik nagyon nagy terhelésen bírtak ki pár versenyt.
    Több mint 30 év telt el azóta. Csak ennyit fejlődött volna a technika?
    Akkor 1 ccm3 re 1 vagy még több lóerő jutott most meg attól essek hasra hogy 1 ccm3 re 0,272 lóerő jut több mint 30 évvel később?
    Ne viccelj már.
    Az utcai 1000ccm3 motor nem versenymotor mégis tud 200 le felett szívómotorként.
    Autóba nem jó ez a karakter amit tud, nyomaték nagy fordulaton jön meg személykocsiba meg nem való a 15000-20000-es fordulat.
    Ne gondold hogy ne tudna bárki valamire való autógyártó egy ezres új fejlsztésű autóblokkot megcsinálni 300 Le körülire. Pár turbó ráakaszt, 500 is lesz az.
    LS9-es Corvette blokkokat nyomnak fel majd 2000 lóerőig a garázsokban a tuningmániások (ki tudja meddig bírják ezek a motortok.
    Gondolod egy autó/motorgyártó ne tudná ezt megcsinálni?
    Mikor meghasították már az atomot, gondolod 70 év múlva csoda 1000-es motorból 272 Le.
    A laikusoknak biztos, meg talán azóta is visszafejlődés van. :)))

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Ne viccelj már, egy forma 1-es motort összehasonlítani egy átlag autó motorjával nem érdemes. Annak a motornak pár versenyt kellett kibírnia, nem tíz évet. Az utcai versenymotorok ezer köbcentiből lehet tudják a kétszáz lóerőt, csak nem több mint egy tonnás súlyt kell vinniük, hanem csak pár száz kilót. Ezeket a motorokat nem is minden nap használják általában, hanem idény jelleggel, ezért a futásteljesítményük is jóval kevesebb. Ettől függetlenül a VW motor lehet jó, és tartós is, csak én nem hiszek benne, hogy az.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Szerintem ez nem sok. Az utcai motorkerékpárok is tudnak 200+ lóerőt turbo nélkül is.
    Ha belegondolok hogy a 70-es években az 1500ccm3-es Forma 1-es turbosok 1500 Le körül tudtak akkor ez ma már semmit nem jelent.
    Ez csak egy erődemonstrációs marketingfogás a VW konszerntől mert szeretnék népszerűsíteni az 1 literes 3 hengeres motorjukat. Mivel a Ford Ecoboost 1 litereshez nem tudnak felérni. :))) mindenki őket másolja, ahogy a VW is, csak ez a német fostalicska gyártó Űber mániás, nagyképernyős VW csak a tudatlanokat tudja megmozgatni. Kempelenféléket mindig meg lehet győzni csak a konszern neve legyen odaírva. Na a VW/Audi billog már ot figyel a homlokodon?:))

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Remélem, igazad lesz, én nem is szidom a tsi motorokat, de ez egy nagyon túlhúzott motornak tűnik. Ha ez a motor bír annyit, mint egy sima szívó egyhatos tíz éven keresztül, akkor csak gratulálni tudok a VW márkának.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    [i]“jó példa arra, hogy lássuk, mások miért beszélnek marhaságot alapvető műszaki ismeretek nélkül”[/i]

    akarta mondani az Autónavigátor wasdaq nick nevű tudatlan hozzászólója.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    [i]“jó példa arra, hogy lássuk, mekkora potenciálok rejtőznek még a belsőégésű motorokban”[/i]

    “jó példa arra, hogy lássuk, mások miért nem építenek versenymotort utcai autóba” – akarta mondani Dr. Heinz-Jakob Neusser a VW hajtáslánc csoport vezetője

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Erről szerintem a sorozatgyártás 10. évéig teljesen értelmetlen is károgni.

    Annak idején pont így károgtak a 16 szelep, a katalizátor, az alumínium lengőkar, a klíma és az összes ma már teljesen hétköznapi dolog ellen. Csak nem volt internet, ahol a baromság fénysebességgel terjed. Szerintem sincs értelme károgni.

  • 2017.10.28. at 18:14
    Permalink

    Nem szoktam károgni, hogy ez meg az nem fogja bírni, de ez már szerintem is túlzás. 272 lóerő egy egyliteres motorból, biztos hogy nem merném megvenni. Az autóipar már olyan autókat gyárt, mint az elektronikai készülékek gyártói, vedd meg, használd négy-öt évig, és dobd el. Csakhogy kinek van erre itt pénze?

Vélemény, hozzászólás?