Nem játék, mégis jól néz ki az Opel villanyautója
Nagyon trendi és valódi autó az Opel Ampera-e
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Míg a legtöbb gyártó csak koncepcióként hozott ígéretes villanyautót Párizsba, az Opel Ampera-e már szériakész modellként ígér 500 kilométer feletti hatótávot.
Nem vitás, hogy valóban az elektromobilizáció új fázisát hozta a Párizsi Autószalon, hiszen a Mercedes-Benz és a Volkswagen is 500 kilométer körüli hatótávot adó villanyautó-koncepciót villantott, de az Opel már előrébb jár. A szintén most először, de már szériagyártású, Nyugat-Európában már jövőre piacra lépő Ampera-e NEDC ciklus szerint is 500 kilométer feletti hatótávval rendelkezik, de az Opel büszkén hirdette azt is, hogy a valós körülmények közötti teszteken is 380 kilométer feletti hatótáv adódott.
Az Opel elnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann hangsúlyozta továbbá, hogy az Ampera-e nem is játék- vagy második autó, hanem teljes értékű modell. Valóban teljesen korrekt beltérrel, elegendő - 381 literes - csomagtérrel. És a már ismert mesés menetdinamikával, 3,2 másodperces 50 km/órára gyorsulással. A komoly hatótávhoz ugyanis nem szerény, 204 lóerő teljesítményű villanymotor is társul. Akkumulátorát otthoni konnektorról hosszú idő lesz feltölteni, az ugyanis 60 kWh-s. A nálunk a legjobb számítások szerint is csak 2018-ban piacra lépő Ampera-e mellé tehát nagyobb teljesítményű töltőt is érdemes lesz beszerezni. Áráról egyelőre annyit tudni, hogy kedvezőbb lesz, mint a legfeljebb 300 kilométeres hatótávot adó BMW i3-é, a hazai villanyautó-támogatási kedvezménnyel biztosan 10 millió forint alá férne. Szépséghiba, hogy utóbbi csak 2017 végéig biztos, az Ampera pedig hozzánk csak később érkezik.
Ez egy amerikai fejlesztésű autó – úgy, ahogy az 1. gen. Chevrolet Volt is átemblémázva, Opelként jött Európába, úgy a kistestvér, a Bolt is. A villanyautó-szekció az amerikaiak érdeme.
“The Chevrolet Bolt or Chevrolet Bolt EV is an all-electric subcompact car developed by Chevrolet in partnership with LG Korea.” Wikipedia
Vannak egyébként igazságaid, de elfeledkezel a dél-koreai GM-központról(ex-Daewoo), ahol pl. az Opel Mokkát, meg szinte az összes, 2015-ig Európában árult Chevy-típust tervezték(Spark, Captiva, Cruze, Trax, stb…). Meg aztán a brit főhadiszálláson, a Vauxhallnál sem lógatják a lábukat…
Nem írsz hülyeséget, de a realitás az, hogy 10milliót kevesen hajlandóak kifizetni egy ilyen autóért. Ha megtehetném, akkor zokszó nélkül, de inkább 4-5M között keresek én is, mert akkor inkább ingatlanba rakom a pénzem (vagy kötbeutazom a bolygót) mint egy 8 év alatt teljesen elértéktelenedő guruló akkupakkba. Ha hasonló méretű Corsa / Astra benzines árának maximum másfélszerese lenne (maximum 6millió), akkor nem gondolkodnék egy percig sem – főleg amig ingyen tölthetem. De azt a 2millió forintot is idő lenne elautózni…
meglátjuk kinek lesz igaza, amíg van olaj, addig azért lassabban haladnak az alternatív fejlesztések….ez van. az ember nem képes tanulni hibáiból, meg kell tapasztalja azt….és majd utána korrigál, kisebb (vagy inkább nagyobb) veszteségek árán.
80 kw a legkisebb, ehhez a méret 300kg-os “tank” kényelmesen elfér egy 3.9méteres kocsiban (tehát leafben is elfér). 14 óra (70kmph körüli) kocsikázás után 78%-on volt még a tank….ha igaz, amit mondanak (reméljük).
gyorsulásra 5 másodperc alatt 100-on van, 200-as vmax mellett.
[url]http://www.nanoflowcell.com/solutions/quantino/[/url]
ez tipikusan olyan technológia, amit a nagy olajlobbi elhallgattatna legszívesebben, de a mai világban ez már nehezebb…ha valóban igaz ez, akkor a közösségnek kellene valahogy felkarolnia. mindenesetre tényleg fura, h egyik nagy gyártó sem mászott még bele……na mind1, a reményhal meg utoljára.
Én azt gondolom meg lesz az akár hamarabb is mint 6-7 év gondoljunk csak bele hogy a Tesla robbantott, előtte csak a Nissan Leaf meg a villanyos targoncák virítottak ha nem akarok mélyebben a múltba nyúlni.
Ha azt nézzük az egyik végső lökést a dízel felé megtette a dízelbotrány (a nyegyvenszeres határértékek túllépésével tényleg szörnyű a csalás mértéke a teherautókról nem is beszélve)
Nem az a kérdés szerintem hogy elektrolittal vagy mással oldják meg a hatótávot hanem az hogy van most már jóegypár kémikus aki nagyon különböző irányú fejlesztéseket végeznek ezen a téren, és ez örvendetes mivel több fejlesztéssel gyorsabban nagyobb sikereket lehet elérni.
Arról nem is beszélve hogy a német koromokádók a korábbi félistenszerű kijelentéseik teljesen ellentétes irányában mennek, behal a dízel jön az általuk zsákutcának mondott villany.
Még a nagyarc konkurens Totalszar autósportál is hallgat mint a sír, korábbi kijelentésükkel ellentétesen mégis a villany szakít egyre nagyobb szeletet.
Kitűnők a japánok hidrogénes szériaérett fejlesztéseik, csak a töltőhálózatok hiánya gátolja meg a szimplán villanyos töltők intenzív elterjedése miatt a jövőjüket. Kérdés mi lesz a tehergépjármű iparban.
Ott lóg a levegőben már a következő lépcsőfok ami a 750-1000km-es hatótáv nem lítiumos akksikkal szerintem.
Elektrolit akkuval milyen energiasűrűség érhető el? Mekkora méretű és tömegű akku kell pl. egy 30 kWh kapacitású akkuhoz? Beférne az pl. egy Nissan Leaf méretű autóba?
Ha belegondolok, hogy az elmúlt százvalahány évben mi pénz belement a bonyolult gépészetű belsőégésű motorok fejlesztésébe… Annyi idő és pénz elég lett volna használható villanyautókra. De az olajlobbi ugyebár a gyors haszonért cserébe kinyírta, ami villannyal megy.
a dízel valóban zsákutca lokális / szgk szinten, valószínűsítem én is a kihalását. a benzines húzhatja valóban az elektró elterjedéséig, de én azért még 6 évre nem vizionálom ezeket az elektró csodákat inkább 15-20 év múlva. ha addig nem rombolja le egymást az emberiség.
szóval, a hatótáv azért még mindig nem az igazi, ha kihasználod, hogy jól megy a kis gép, 2-3 ember benne ül, plusz klíma, akkor 200 km-nél nem adok többet neki jó esetben…és akkor a gyorstöltőzés sem igazán használ az akksinak > gyors elhasználódás/gyengülés. Végülis városba jól van…de oda meg kicsit drága (persze, ez is csak viszonyítás kérdése, de az átlagot nézve…).
1.2-1.6-os benzines autók egy kis 10-20kwh-s akksikkal szerintem jó kombók lehetnének addig is….én még mindig nem értem, hogy miért nem mentek rá az elektrolitra a nagyobb gyártók. csak előnye van a primitív lionnal szemben….már már majdnem benzines kényelem, dízeles hatótáv és jó dinamika.
Az az érdekes hogy ha valaki most új autót akarna venni mondjuk a következő 6-7 évre lehet hogy minimum egy hibridben (normális hibridben mint a prius) vagy elktromos autóban érdemesebb gondolkodnia mint mondjuk valami tisztán benzin vagy dízeles autóban ha azt nézzük hogy:
6-7 év múlva olyan teljesítményű akkus autók lesznek hogy akár behajtási tilalom is lehet a tisztán dízel vagy benzines autókra a nagyvárosokban, talán a hibridekre még nem.
6-7 év múlva én tippre azt mondom 1000km hatótáv simán + gyorstöltés is jó időintervallumban lehetséges és a töltőhálózatok addigra sűrűek lesznek a fejlettebb világokban biztosan.
Temetni kell a dízelt az egészségkárosító hatása végett minél előbb, a benzint meg addig tartani amíg át nem veszi a szerepét teljesen az elektrmos autózás.
A General Motorsnál a kis- és középkategória fejlesztése jellemzően az Opelnél történik, függetlenül attól, hogy az melyik piacra készül. Pl. az Insignia utódja már egy éve kapható Chevy Malibu néven az amerikai piacon, pedig Európában tervezték, és Európában csak jövőre váltja le az Insigniát.
Így a Bolt is jelentős mértékben Opel innováció, annak ellenére, hogy Chevy emblémával már ott virít az USA kereskedőinél.
Mit aggódsz, egy cég nem?
Nem értem, miért kell piedesztálra emelni az Opelt emiatt az autó miatt – ez egy átemblémázott Chevrolet Bolt. Az Opel tulajdonképpen “készen kapta” Amerikából. Herr Neumann meg jó némethez méltó módon veri a s***ét a földhöz és büszkélkedik a máséval:)))