A nagy váltás: viszlát 3-as kupé, jó napot 4-es sorozat!
Nagyobb, menőbb, formásabb: BMW 4 lett a 3-as kupéból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A jelenlegi F30-as szériának már nem lesznek kétajtós változatai, illetve igen, csak nevük nem 3-assal, hanem 4-essel kezdődik majd.
Coupe Concept, azaz kupétanulmány néven mutatták meg először a jövő évre 4-es sorozattá avanzsáló új kétajtós 3-ast. A képeken már sorozatgyártásra érettnek tűnő újdonság a háromajtós kialakításon túl kapott még pár formatervi kiegészítést, ilyen az első sárvédőív kivágása, a hatszögletes full LED-es fényszórók, és az első lökhárítón kialakított nagyobb légbeömlő.
4641 mm-es hosszával valamivel felülmúlja elődjét, 1862 mm-es szélessége 44 mm-es növekedést jelent, és valamivel több mint 1,5 cm-rel alacsonyabb, mint korábban, pontosan 1362 mm. Jobban terpeszt és tágasabb is, mint az E92-es: nyomtávja elöl 1545 mm (+45 mm), hátul 1593 (+80 mm), tengelytávja pedig 50 mm-es növekedéssel 2810-re nyúlt.
Kerékjárataiba 20 colos felniket illesztettek, hátsó lámpatestjeit szélesebbre húzták, a hátsó lökhárítót pedig egy elég merész fémbetéttel díszítették, kíváncsian várjuk, hogy ez megmarad-e a végleges verzión, és a kipufogók kialakítása is megosztó lehet, elképzelhető, hogy sokak számára túlbonyolítottnak tűnik majd az autó farrésze.
Nem aprózták el az utasteret, de az alapkoncepció maradt BMW-s, vezetőt központba helyező terület, a fekete és barna díszbetéteket és bőrburkolatokat a BMW Individual szakemberei alakították ki.