Angliában új néven jelent meg a friss SsangYong Rodius
Nagy-Britanniában már kapható az új SsangYong Rodius
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagy-Britannia 52 márkakereskedésében már kapható a megújult SsangYong Rodius egyterű. Az ott Turismo néven forgalmazott, nálunk csúnyának nevezett formavilága miatt nem népszerű autó ugyanolyan hatalmas, mint elődje, a Rodius.
Öt méternél is hosszabb (5130 milliméter), tengelytávja pedig 3 méter, szélessége 1915 milliméter, magassága 1850 milliméter. Bár nem teherautóból átépített kisbusz, méretei miatt mégis olyan járművekkel kel versenyre, mint a Volkswagen Caravelle, vagy a Mercedes-Benz Viano. Ezekkel szemben hátránya, hogy csak hétszemélyes, a saját ligájában szereplő Ford Galaxynál, SEAT Alhambranál vagy Renault Grand Scenicnél/Espacenál azonban sokkal tágasabb. Valóban képes hét felnőttet elszállítani, akár hosszabb távon is kényelmesen, akár sok csomaggal is. Hétüléses változatának (2+2+3 ülés) 875 literes a csomagtartója, kétüléses variációban 3146 literes űr tátong a sofőr mögött. A harmadik üléssort ki is lehet szerelni a Rodiusból/Tourismóból, a második üléssor pedig lehajtva asztalkaként használható.
A brit piacon nemcsak méreteivel hódít a 2,1-2,2 tonnás autó, hanem árával is, a 17 995 fontos (6,3 millió forint) alapár kategóriájában a legjobb ajánlat. Garanciája öt évre szól kilométer korlátozás nélkül. Motorja egyféle van, a koreaiak által fejlesztett (4000 1/percnél) 155 lóerős kétliteres e-XDi200 turbódízel legnagyobb forgatónyomatéka 360 Nm (1500-2800-as percenkénti fordulat között), a hátsó kerekekre ezt az erőt hatsebességes kézi, vagy a Mercedes-Benztől származó ötsebességes T-Tronic automatikus váltó továbbítja.
A Rodius legmagasabb felszereltségi szintjén összkerék-meghajtást kap felezővel (alapára így 23 995 fontra, azaz 8,4 millió forintra nő). A téli segítség mellett a 4x4-re vontatásnál is nagy szükség van, a Rodius mögött gyakran látni hajót, lószállítót, vagy lakókocsit, ugyanis 2,5 tonnát vontathat. Szabad hasmagassága elöl 175, hátul 193 milliméter (hajtástól függetlenül).
Elöl kettős keresztlengőkaros a felfüggesztése, hátul független, többlengőkaros. Alapfelszereltség az ESP mellett az aktív borulásgátló és a vészfékasszisztens. A biztonságot hat légzsák és Isofix-rögzítési pontok szolgálják (csak a második sorban). Extralistája nem túl hosszú, de a legszükségesebb kényelmi felszereltségeket (bőr kárpit, automatikus klíma, fűthető szélvédő, elektromosan állítható vezetőülés, eső- és fényszenzor, navigáció, fűthető első ülések, tolatóradar) tartalmazza.
“Szebb nem lett, viszont továbbra is hatalmas a frissítése után Angliában Tourismo névre hallgató SsangYong Rodius”
Szerintem lényegesen szebb,elődjét nem a semmiért választották anno a legrondább autónak a világon!!:)
Ez egy elfogadható forma,design oscar-t mondjuk nem kap érte a tervezője!;)
Én egy éve vásároltam egy hátsókerék hajtású 2005 évjáratú modelt. Érdekes, hogy mindenki elsőre a formájával foglalkozik. Ezek az emberek valószínüleg még nem láttak Ford KA-t, Fiat Multiplát…..
Ami negatívumként felróható az autónak az az, hogy nem szereti a magyar utakat. Főleg a keresztirányú útbordákat kezeli nehezen. Kérdés, hogy melyik mai autó tud ezekkel az utakkal megbírkózni? A motorról annyit- közel 500 ezer kilóméter és egy kisebb felújítás után hibátlanul teszi a dolgát. A váltóról ugyanez monható el. Normális üzemben észrevehetetlenek a váltások.
Ami még problémás az az alkatrészellátás. Még külföldről is nehéz hozzá beszerezni megfelelő minőségű alkatrészeket. Fogyasztása 10 liter körüli. Finomra véve a figurát 8.5-9 literre leszorítható.
Motorolajat nem eszi, hűtőfolyadék szintje 30 ezer kilóméter óta egy milimétert nem csökkent.
Szereti és meghálálja ha foglalkoznak vele. Motorolaj és szűrő csere (olajszűrő, levegő szűrő) 10 ezer kilóméterenként, üzemanyag szűrő csere 20 ezer kilóméter után, váltóolaj (autómata váltó) csere 50 ezer kilóméterenként. Csak megfelelő minőségű kenőanyag használata (mb.290.1).
Ezek betartásával nagyon sokáig hű társ lesz. A külsejére visszatérve- lehet, hogy az udvariasság miatt, de nekem még mindenki csak dicsérte. Ízlések és pofonok azonban különbözőek.
Hová tűnt a 170 lovas Mercedes motor? Egy ilyen összkerekes bálnának 155 LE azért elég kevéske lehet.
Egyébként épp a minap ültem egy Taxi Rodiusban, ami összkerekes volt az előbb említett Benz motorral és automata váltóval. Nagyon szépen ment, egész tűrhetően húzott. A kényelmére semmiképp nem lehet panasz, a belső tér pedig hatalmas, érezni az akusztikájában is. A beszállás volt egyedül egy kicsit furcsa, mivel kívülről egy viszonylag alacsony hasmagasságú autó, csak amikor beszáll az ember, akkor tűnik fel, hogy mennyire magasra kell “felülni”, hiszen az alapja a Benz GL. Furcsa kis jószág, de rosszat semmiképp nem tudnék mondani róla.