Már a Skoda szerint is a villanyautó a jövő
Most még csak tanulmány a Skoda villanyautója, íme a Vision E
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Skoda első villanyautó-koncepciója rögtön 306 lóerős, ráadásul 500 kilométeres hatótávot, meg persze kegyetlen gyorsítást ígér. A Superb pedig hamarosan konnektoros hibridként is jön.
Bár most még nincs villanyautó a Skoda kínálatában, az elektromobilizációból a VW-konszern cseh márkája sem maradhat ki. Ennek első lépésen, hogy két év múlva a Superb plug-in hybrid verziót kap, 2025-re azonban már 5 szegmensben kíván 5 különféle villanyautót kínálni a Skoda. Első teljesen elektromos koncepcióautójuk, a Sanghaji Autószalonon debütáló Vision E nem csupán letaglózó menetteljesítményt, önvezető funkciókat is ígér, továbbá 500 kilométeres hatótávot is.
A Vision E 4645 mm hosszával, 1917 mm szélességével és 1550 mm magasságával, valamint 2,85 méteres tengelytávjával komoly, a mai divatnak hódoló crossoveres, szabadidő-autós megjelenést ad. Hajtásláncáról annyi tudható, hogy két darab, tengelyenként elhelyezett, így összkerékhajtást adó villanymotorjának összteljesítménye 225 kW (306 LE), így a Vision E "azonnali" gyorsítást ígér, továbbá az egyelőre ismeretlen kapacitású lítium-ion akkumulátorral akár 500 kilométeres hatótávot. A végsebesség a villanyautók körében jelentős, de azért 180 km/órában korlátozott.
A Vision E nem csupán a jövő villanyautózásába, hanem az önvezető autók világába is betekintést kíván adni. A legfrissebb felmérések szerint ugyanis 2030-ra az új autók 15 százaléka már teljes mértékben önvezetésre képes lesz. A Vision E három különböző szintet kínál: dugóban képes az önálló araszolásra, autópályán is képes maga vezetni (felfestett sávok között), akár sávváltásos előzéseket is eszközölve. A városban pedig képes saját maga parkolóhelyet keresni, illetve ki- és beállni. Mindezt természetesen különféle szenzorokkal teszi.
Az elektromos Skodák érkezése természetesen nem meglepő, logikus, hogy a csehek is kamatoztassák a konszern MEB platformját, arra épül majd a 2020-ban megjelenő első elektromos Skoda is. A már egy évvel korábban, 2019-ben érkező konnektoros Superb pedig minden bizonnyal a Passat GTE hajtásláncát kapja. A VW-konszern hátterével tehát abszolút nem tűnik túlzásnak a 2025-re ígért 5 elektromos Skoda.
[i]“Nissan Leaf 40KW os model”[/i]
A Nissan-nak soha az életben nem volt 40 kW-os Leaf-je.
[i]“Persze ez a 125 km is csak a laboratóriumba jön össze. a valóságba jó ha 100 at megy, ha meg autópálya tempóval nyomod neki, akkor lehet már a 60km is necces.”[/i]
Betonhülyeség. Még a régebbi, kisebb akkumulátorú Leaf is elment valós körülmények között 185 km-t egy feltöltéssel:
http://www.autoblog.com/2010/10/30/first-real-world-range-test-of-2011-nissan-leaf-covers-116-1-mil/
[i]“Lehet számolgatni, hogy ilyennel meddig tart amíg egy 80-100 KW os alkucsomagot feltölt az ember.”[/i]
Abba most nem mennék bele, hogy a[b]l[/b]kucsomagot sehogyan sem lehet feltölteni, de abba igen, hogy az akkumulátorok teljesítményéből önmagában nem lehet kiszámolni a töltési időt, úgyhogy nem, nem lehet számolgatni.
Amúgy fizikából hányszor buktál meg?
Én nem a részesedésről írtam.
Azért túlzásokba ne essünk, a Tesla részesedése a norvég piacon 2,8%.
Az a baj, hogy Magyarországon a legjobb gyors töltő 50KW 400V DC 110A Ezzel egy Nissan Leaf 40KW os model, ami 88km/h val hivatalosan 125 km-t tud megtenni, 45-50 perc alatt lehet kb 80% ra tölteni. (a maradék 20% ot nem lehet gyors töltéssel belenyomni) Persze ez a 125 km is csak a laboratóriumba jön össze. a valóságba jó ha 100 at megy, ha meg autópálya tempóval nyomod neki, akkor lehet már a 60km is necces.
Ebből azért következtetni lehet, hogy egy 500Km-t megtenni képes autó egy ilyen töltővel is kb 2-3 óra alatt tölthető fel.
Persze kérdés hogy az 500 km-t ilyen sebességnél adják meg, mert a Leaf al is el lehet menni a hivatalos adatok szerint 260 km-t igaz az kb. kerékpáros tempóban, lejtőn és hátszélben lehetséges a valóságban.
De ilyen töltőből Magyarországon kb. 10 db van. És az EU területén is csak a töltök 10% a ilyen.
Egyébként Magyarországon jelenleg 153db töltőpont van. Persze ebből nem mind teljesen nyilvános mert van ami szállodai vendégeknek van fenntartva.
Legtöbb ezekből van:
(Felgyorsított 22KW 400V AC-SINGLE 32A)
(Közepesen felgyorsított 13KW 400V AC-SINGLE 20A
Lehet számolgatni, hogy ilyennel meddig tart amíg egy 80-100 KW os alkucsomagot feltölt az ember.
Ui: Ne keverje össze senki a Tesla super chargert az átlag töltőkkel, azon az átlag autók lehet leégnének.
jó hát a hazudozás folytatodik az EV-knél is. 500km-et tud úgy, hogy ha nem megy semmi más elektromos cucc benne, meg kislábujjal nyomkodod a pedált.
de ha azt a gyorsulást is kihasználod, és nyomod neki, plusz rádió plusz fűtés vagy klíma, plusz még 1-2 ember meg csomag a kocsiban, akkor hirtelen 200km-nál nem tud többet majd, jó esetben 😀 persze olyankor a belsőégésű sem 6 liter fogyaszt, csak épp azt egyszerűbb és gyorsabb megtankolni.
A model 3-al meg addig jól letarolják a 10 millás szegmenst.
Norvég tesztvezetésen volt az iqniq a tesztelő meg végigkérdezte az utca emberét (nem bevándorlókat) mit szólnak hozzá, az öregasszonyok meg azt mondták neki Tesla, nekik csak az kell. Az öregasszonyok!!!!
Most lehet jó nagyokat hazudni. A számonkérés ideje 2020-2025 még messze van. Addig még össz is jöhet. 🙂
Mármint a VW szerint. 😀