Két hét múlva debütál, most az alapját ecsetelik: új Volvo XC90
Moduláris padlólemezen, Thor kalapácsát mintázó menetfénnyel jön az új Volvo XC90
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
E hó végén debütál az új Volvo XC90, addig pedig moduláris padlólemezéről adott ki infókat, kalapácsos orrát mutatja a Volvo.
Tágasabb utasteret, jobb vezethetőséget ígér továbbá, és a Volvótól eddig sem idegen világújdonságnak számító biztonsági megoldásoknak is teret ad. Hogy pontosan mik lesznek ezek, arról egyelőre nincs információ, Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési alelnöke azonban nem felejtette el méltatni az új architektúrát: „Az SPA variálható padlólemez-rendszer és az XC90 egyértelmű bizonyítéka a „Volvót a Volvótól” stratégiánknak. Az XC90 a fényűző tér, a sokoldalúság, a hatékonyság és a biztonság egyedülálló kombinációját képviseli, amely a 2002-ben megjelent előd XC90-hez hasonlóan új dimenziót visz majd a sport-szabadidőautók szegmensébe.”
Az SPA variálható padlólemez-rendszer ugyanakkor a formatervezők számára is üdvös, ugyanis érkezésével megszűnnek az olyan korábbi formatervezési korlátok, mint a tengelytáv, a túlnyúlás, a jármű és az orr magassága. „Mindez nagyobb szabadságot ad nekünk, hogy magabiztos külsejű, dinamikus arányokkal és megkülönböztető design jegyekkel rendelkező autókat tervezzünk. A három legutóbbi koncepcióautónk már megmutatta ezeket a lehetőségeket. Bár hozzájuk képest a vadonatúj XC90 teljesen másfajta autó, két hét múlva, a leleplezéskor mégis azonnal felismerhető lesz rokonságuk” – mondja Thomas Ingenlath, a Volvo Car Group formatervezési alelnöke.
Az új XC90 is a korábbinál mélyebb súlyponttal, jobb súlyelosztással érkezik, s az már most tudható, hogy harmadik üléssorában is csúsztathatóak lesznek a 170 centiméteres testmagasságig tökéletes kényelműnek mondott ülések. A fejlesztők kompromisszum nélküli sport-szabadidőautót ígérnek. Motorpalettájáról annyit lehet tudni, hogy 2,0 literes Drive-E stop-start elektronikás turbódízelek adják majd a kínálat alapját, s vélhetően az eladások javát. Ezek többféle turbófeltöltéssel és teljesítményszinttel, kézi és automata váltóval egyaránt elérhetőek lesznek. A paletta csúcsán az XC90 Twin Engine áll majd, szintén kétliteres négyhengeres, turbó és kompresszor feltöltésű benzines és elektromos motorral. E verzió 400 lóerős összteljesítményt és 60 g/km CO2 emissziót fog tudni; az SPA variálható padlólemez-rendszernek köszönhetően az utastér vagy a csomagtér csökkentése nélkül kerül bele a villanymotor és a hozzá tartozó akkumulátor.
Az új moduláris padlólemez iparági haszna, hogy a különböző Volvo-modellek azonos modulokból, illesztőegységekből, variálható rendszerekből és alkatrészekből épülhetnek fel a jövőben. A 60-as modell sorozattól felfelé valamennyi autó ugyanazon a gyártósoron készülhet majd. Persze majd csak akkor, ha a Volvo összes 60-as sorozattól felfelé lévő modellje is az új SPA padlólemezre épül majd. Egyelőre azonban csak a két hét múlva debütáló, most még csak "Thor kalapácsos", azaz a mennydörgés északi istenének kalapácsát mintázó menetfényű orrának részletével és vázrajzaival ismert új XC90 lesz ilyen.