Az új Scenic a Renault huszadik ötcsillagos autója az Euro NCAP történetében
Ettől az évtől minden típus esetén az alapkivitel ütközésbiztonságát vizsgálja az Euro NCAP, és csak akkor kerül sor a teljes biztonsági arzenállal ellátott modell töréstesztjére, ha az alapváltozat nem ötcsillagos. Legutóbbi töréstesztje ez utóbbi forgatókönyv zajlott a legfrissebb
Toyota Hilux és a
Kia Niro esetében, hiszen a pickup alapkivitele 3, a koreai hibrid alapváltozata pedig 4 csillagot érdemelt. A biztonsági kiegészítőkkel is teljes mértékben felszerelt modelljeik viszont ezeknek a típusoknak is 5 csillagot érdemeltek, akárcsak az új
Renault Scenic és a
Subaru Levorg alapváltozatai.
A Subaru Levorg majdnem minden tekintetben a legjobbnak bizonyult a most tesztelt négy típus közül
A Toyota Hilux és a Kia Niro esetében egyaránt igaz, hogy a gyermekvédelem kivételével minden más vizsgált területen lényegesen jobb eredményt értek el drágább kiviteleik, mint az alapváltozatok. Vezetőasszisztensek tekintetében a most vizsgált négy típus legjobbika a Kia Niro jól felszerelt kivitele.
Ritkán vizsgál pickupot, illetve úgy általában haszonjárművet az Euro NCAP. A Toyota Hilux alapváltozata gyakorlatilag a sofőrsegédek hiánya miatt kapott 3 csillagot
Érdekes, hogy a végső minősítést jelentő csillagok számától függetlenül nagyon kiegyenlített a bennülő gyermekek és felnőttek védelme mind a négy típusban, hiszen a gyermekvédelem 80% és 83%, a felnőttvédelem pedig 83% és 93% között szóródik. Így elmondható, hogy a csillagok számát ez esetben (is) szinte csak a már a gyalogosvédelem terén is jelen lévő elektronikus asszisztensek határozták meg.
Vadonatúj típus a hibrid Kia Niro, amely a Hiluxhoz hasonlóan szintén főleg az elektronikus vezetősegédek hiánya miatt nem érdemelt 5 csillagot alapváltozatában
hát, nem is tudom.. nekem, ha különleges extrákra lenne pénzem, akkor olyan modelt vennék, amiből kiszereltik az ÖSSZES elektromos érzékelőt, ami nem a motor vagy az autó utasa védelmét szolgálja.. helyettem ne kapcsoljon világítást, ablaktörlőt, ne csipogjon sávelhagyásnál, stb, stb. Egyrészt hajlamosak vagyunk rábízni magunkat az elektronikára, és hamis biztonságérzetet ad(hat) – aki önvezető autót szeretne, vegyen azt, más meg nem menjen hátra kávét főzni a lakótérbe, másrészt a rendszerek megbízhatósága, javítása, és karbantartása igen kétséges, és költséges hobbi. Tessék megtanulni VEZETNI. Szerintem
Szégyen hogy a Toyota és a Kia esetében a biztonság ennyire pénzkérdés.