Nincs álcázva, mégsem látszik sorozatgyártásúnak az egyik német autópályán lefotózott
Porsche Panamera, amelynek tetején furcsa elváltozás látható. Nem tudjuk, hogy milyen célból alakították át így az autó tetejét, ugyanakkor elgondolkodtató, hogy az idén év elején bemutatott kínai LeSee tanulmányautón is megfigyelhető egy diszkrét tetőinstalláció, és erről sem közölt részleteket akkor a gyártó. A LeSee egyébként az amerikai Faraday Future ikermárkája, a háttérben ugyanazzal a kínai tulajdonossal, aki teljesen újfajta közlekedési járművet álmodott meg villanyautóira alapozva a jövő közlekedését.
Az elektromos hajtású LeSee is kiegészítőt hord a tetején
Persze, ha van közös a LeSee és a Porsche Panamera tetőpúpjai között, akkor az nyilván nem a hajtásból adódik, ha abból indulunk ki, hogy a Panamerából még nincs villanymotoros változat. Egyébként sem ez lehet a titok nyitja, hanem az önvezető funkció. A LeSee - és a
Faraday Future - egyaránt komoly energiát fektet az önvezető autó fejlesztésébe, a LeSee sorozatgyártásához pedig 500 milliárd forintért épít üzemet, ahol 2018-ra évi 400 ezer autót akar gyártani. Nyilván a Porsche sem kíván lemaradni, és ha mindezek tudatában megnézzük a Google önvezető autóját, akkor szinte egyértelművé válik a púposodás oka, hiszen a kis kétüléses még nagyobb kupolát kapott a kamerák és radarok elhelyezésére. Méghozzá pont azért, hogy minél magasabbról, minél jobban belássa az autó egész környezetét a kamera- és radararzenál. A jelenleg önvezető rendszerrel is ellátott sorozatgyártású modellek zömében a szélvédő tetejénél, belül hordozzák tájékozódási eszközeiket, de elképzelhető, hogy a jövőben a tetőpúp is divatba jön?
Az Audi A8 első generációja a csomagtartófedelén hordott egy kis puklit, a GPS-antennát
a ludwigsburgi rendszám mindenképp gyanús, hisz ott komoly porsche fejlesztések folynak..