Ellenfélre talált a Tesla? Itt a Porsche Mission E

Minden fontos infóval a Porsche Mission E

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokkolta a Frankfurti Autószalon közönségét a Porsche új tanulmánya. 600 lóerő, 500 km hatótáv, eszméletlen külső


A Frankfurti Autószalon legnagyobb meglepetését talán a Porsche hozta el Mission E nevezetű koncepciójával. Jövőbe mutató formájával és technológiájával egyértelműen elnyerte a közönség tetszését. Már most arról beszélnek, hogy ellenfelére találhat a Tesla Model S, persze ha eljut a sorozatgyártásig. A Porsche még nem tett hivatalos utalást arra, hogy tervezi-e a sorozatgyártást, azonban Panamerára hajazó designja mellett sok újítást is felvonulatat. A Misson E nem csupán kívülről lenyűgöző. Teljesen elektromos, összkerekes hajtásláncot kapott, hatótávja pedig 500 km. Külön érdekesség a buszokból és nagyobb testű járművekből ismert összkerék-kormányzás, amit a koncepcióba is beépítettek. Erejét két elektromos motorból nyeri, ami 600 lóerőt biztosít, a 0-100-as futás 3,5 másodperc, míg a 0-200-as kevesebb mint 12 másodperc. A szimulációs tesztek alapján a Nürburgringen 8 perc alatt futna meg egy kört.
A hajtáshoz szükséges áram 800 voltos feszültségen fut, a Porsche Turbo Charging segítségével a 80%-os töltöttség csupán 15 percbe kerül, ami körülbelül 400 km-es hatótávra elég. Az autó feltöltését végezhetjük a 400 voltos gyorstöltővel, vagy kábel nélküli induktív töltőről is.
Hirdetés
A beltérben 4 karcsú és könnyű ülést találhatunk, valamint elektromos autó lévén rengeteg helyet felszabadít a kardánalagút hiánya. A gombokat OLED kijelzők váltották fel és beszerelésre került egy szemkövető rendszer, ami egy kamera segítségével érzékeli, hogy mit néz a sofőr. Egy holografikus kijelzőt is fejlesztettek a Porsche mérnökei, ami az utasok mellé nyúlik képzeletben és különböző választható, irányítható alkalmazásokat kínál, mint például média, klíma, navigáció, kapcsolatok stb. A jövő megérkezett, nemde?
A Panamerára utaló design arra enged következtetni, hogy a jövőbeli nemzedék előfutárát láthatjuk, mindenesetre abban biztosak lehetünk, hogy a jövő Porsche modelljeiben alkalmazni fogják a most bemutatott fejlesztéseket, még ha nem is egy autóba sűrítve, mint a Mission E esetében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:07
    Permalink

    Ha eljut a sorozat gyártásig, akkor sem lesz a Tesla ellenfele, mert szerintem legalább kétszer annyiba fog kerülni.
    Nem rossz a Porsche, de gyakran drágább annál, mint amit nyújtani tud. A nevet kell megfizetni.

  • 2017.10.28. at 13:07
    Permalink

    hát ez bizony nem rossz. a design valóban jó (ezt objektív mondom, mert saját véleményem az, h csúnya és túl retro erőltetett a porsche úgy en bloc, de ez már jobb egy fokkal).
    a tesla-ról már lekéstek, ők szériában tolják ezeket az adatokat a valóságban, akkor pörkölnének igazán oda nekik, ha tudnának olyan plusz 200km-et és már év végén kijönne a csomag…de így csak “dísz”. de igazándiból nem is olyan nagy probléma, hisz az infrastruktúra sajnos még nincs kitelepítve EU-ban…de még amcsiban is gyerekcipőben jár, ha a hosszabb utakat nézzük városi használatra viszont már mehetne…de ahhoz meg nagy…de kicsi autóban, meg nem tudnak nagy hatótávot 😀 ördögi kör…majd, ha az akksik “összemennek”…

Vélemény, hozzászólás?