Olcsóbb villanyautók, több töltőpont hozzájuk
Milliós támogatás jön villanyautókra és a töltőikre is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Nemzetgazdasági Minisztérium bejelentése szerint az önkormányzatok hamarosan pályázhatnak támogatásért elektromosautó-töltő állomások létesítésére. Lesz villanyautó-vásárlási támogatás is!
Miként arról az év elején írtunk, ha sokára is, de minden önkormányzatnak, illetve áruháznak kötelező lesz a jövőben parkolóiba villanyautó-töltőket telepíteni. A konkrét szabályzás korábbi cikkünkben olvasható. Most viszont az a friss információ, hogy hamarosan támogatásra is pályázhatnak ehhez az önkormányzatok.
Az NGM tájékoztatása szerint a pályázatot jóváhagyták, a megjelentetéssel kapcsolatos adminisztratív feladatok vannak hátra. Mint azt az MTI számára írták, a kormány tervei között változatlanul szerepel a tisztán elektromos üzemű gépjárművek elterjedését ösztönző vásárlási támogatás bevezetése, amelyet az európai jogszabályokkal összeegyeztethető formában kíván megvalósítani. A támogatásra a pénzügyi fedezet rendelkezésre áll. A támogatás mértékét egy, a nemzetközi tapasztalatokat magába foglaló és a hazai viszonyokat is figyelembevevő szempontrendszer alapján határozzák meg. Ennek nagyságáról még nem született döntés - áll a közleményben. Áfacsökkentésre vagy áfamentességre nem számíthatunk, az NGM érvelése szerint ugyanis azt az európai jogszabályok nem teszik lehetővé. A napi.hu csütörtökön írt arról több, az elektromosautó-programot ismerő - többek között kormányzati - forrásra hivatkozva, hogy autónként 2-3 millió forint közötti támogatást ad majd az állam, maximum 10-12 millió forintos értékhatárig. A végleges anyag még nem készült el - tették hozzá.
Álságos duma ez az egész.
Nem az egész nappöfögő buszokkal, meg taxikkal kellene kezdeni?
Számomra nem világos még az sem , hogy azzal kampányolnak minél több elektromos autó legyen közben meg pont ebben a tervben szerepel az , hogy egy cégtől csak meghatározott mennyiségű autóra lehet pályázni . Na már most ha egy cégnek lenne akár 100 autóra is pénze hogy lecserélje a régi öreg szar dieseleket nem tudja mert mondjuk csak max 12 milliót pályázhat meg … vagyis letudja csak nem fogja .
Nincs ilyenkor valaki aki visszakérdezne, hogy mi van a belengetett Jedlik tervvel? A “szárnyaló gazdaságunk” miatt megint nem használtuk ki a CO2 keretünket és a befolyó 7.000.000.000Ft-ot szánták a töltőkre. Vagy máris sikerült lenyúlni a kisztitkároknak?
Nagyon szívesen járnék elektromos autóval, de számomra még 2-3 milliós támogatással is túl drágák. Használtan már elérhetőbb áron láttam Leaf-et, de látva azt, hogy a mobiloknál és laptopoknál is, néhány év alatt mennyire elgyengülnek az aksik, még nem mernék venni.
Hosszútávon biztosan ez a jövő, főleg, ha nő a hatótáv vagy ha kiegészítik egy kis benzinmotorral (elég bele egy 1000cm3 is), hogy hosszabb útra is el lehessen vele menni és ne kelljen mellette fenntartani vagy bérelni egy másik autót. Ha már lehet álmodozni, akkor egy Golf GTE vagy egy Mazda3 plugin (ha lenne ilyen, persze csakis kéziváltóval!) lenne az igazi.
De a villanyosozás ezen módja még sokáig úri hóbort lesz.
[b]Nissan Leaf az álmom[/b]
Hát persze , hogy nem lehet áfa elengedés … miért is lehetne … se csökkentés mert nem férne bele a 18% és az 5% os kategóriába . Csak ki kellett volna bővíteni az elektromos autókra úgy ahogy az építőiparnál az 5% os áfánál tették… e helyett hoztak egy pofára menő szabályozást … pályázni kell a támogatásra ” nem mindenki kapja meg” áfa csökkentés esetén viszont nem kellett volna pályázni és mindenkinek megjárna … Szánalmas amit a választások előtt művelnek .