Kezd testet ölteni az Aston Martin hiperautója
Mikor még a márkalogó is túl nehéz: Aston Martin Valkyrie
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A minimális tömeg elérése kulcsfontosságú az Aston Martin és a Red Bull Racing közös hiperautójánál, ezért még a jelzéseket is könnyítik.
Újabb fontos szakaszához érkezett az Aston Martin első hiperautójának fejlesztése, hiszen a külsővel állításuk szerint hamarosan végeznek. Friss képeket is közöltek, már a gyártáshoz közeli formájában láthatjuk az F1 inspirálta Valkyrie-t. A sziluett szinte változatlan, ellenben az oldalsó légterelőket teljesen átrajzolták, valamint egy légbeömlő is került a tetőre a jobb hűtés érdekében. A far is rendezettebb, följebb húzták a hátsó szárnyat és egy méretes diffúzor gondoskodik a bitang leszorítóerőről. Köztudott, hogy a Valkyrie a Red Bull Racing közreműködésével épül, Adrian Newey állítólag épp az orr fejlesztésén dolgozik, hisz ott még szükség lenne több leszorítóerőre. Változás még az alumínium vázas fényszórók megjelenése, amik állítólag 30-40%-kal erősebbek lesznek a legjobb Aston Martin fényszóróknál is.
A súlycsökkentést annyira komolyan veszik, hogy a brit luxusautó márka jelzésén is változtatnak, mert szerintük a gyáriak feleslegesen nehezek lennének. A matricákat cikinek gondolták és nem is illene a márka hírnevéhez, ezért végül 70 mikron vastagságú alumínium márkajelzések mellett döntöttek. A Forma-1-es életérzést a fekvő üléspozíció is erősíti, csak "felhúzott" lábakkal lehet beülni az egyelőre igen minimalista kagylóülésekbe. Egyébként kétszemélyes lesz a Valkyrie. Azért három méretes képernyő befért, a két A-oszlopnál lévő a hátsó kamerák képét mutatja majd, míg egy negyedik OLED kijelző a kormányra került, itt csak a legfontosabb adatok jelennek meg. A volán egyébként valahol az utcai sportmodellek és a Le Mans-i versenyautók között van félúton, hiszen a feltétlenül szükséges gombok mellett, menüvezérlő és index is került rá.