250 km/h villannyal, 120 millió forintért
Mercedes SLS AMG Electric Drive
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Brutálisan megy, elképesztően kék, hihetetlenül elektromos, és kétszer annyiba kerül, mint az F1-es Safety Car: ez az elektromos hajtású SLS AMG Merci.
Négy villanymotorjának összteljesítménye 552 kW (750 LE) és 1000 Nm, és ezzel minden idők legerősebb AMG modellje, egyben a világ leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autója a Mercedes által most Párizsban bemutatott SLS AMG Electric Drive. Álló helyzetből 100 km/h-ra 3,9 másodpercre gyorsul, végsebessége pedig 250 km/h elektronikus korlátozással. Négy darab kompakt építésű villanymotor található kerekei mögött, a motorok maximális forgási sebessége 13 000 1/min, tömegük darabonként 45 kg. Hogy az utasok ne csak ezek vinnyogását hallják menet közben, a Mercedes hangmérnökei egyedi motorzajt szintetizáltak az autóhoz: sajátos hang jelzi a motor beindítását, erőteljes hangorkán a gyorsítást, egyenletes sebességnél viszont visszafogottabbá válik a professzionális hangrendszer 11 hangszórójából áradó menetzaj.
Az SLS AMG ED folyadékhűtésű, nagyfeszültségű (400 V) akkumulátorában 12 különálló modult alakítottak ki, melyek mindegyike 72 lítium-ion cellából áll, ezek össztömege 548 kg. Az akkumulátorból felvehető egyenáramot egyedi vezérlőrendszer alakítja a motorokat működtető háromfázisú váltóárammá, a villanymotorok melegedését két különálló hűtőkör akadályozza meg, és az akkumulátor is külön hűtést kapott. Az akkumulátort télen a köré épített fűtőszálak hozzák üzemi hőmérsékletre, extrém melegben pedig a légkondi is bekapcsolódik a cellák hűtésébe, ez az akkumulátor élettartamát is jelentősen megnöveli. A Mercedes által kifejlesztett otthoni fali töltő 22 kW-os gyorstöltő funkciója megegyezik a köztereken található gyorstöltő-oszlopok teljesítményével, így nagyjából 3 óra alatt a garázsban is teletankolható az autó.
Tekintettel arra, hogy a négy villanymotor külön-külön is gyorsítható illetve fékezhető, az SLS AMG ED voltaképp négykerék-hajtású. Intelligens vezérlőrendszere ennek megfelelően mindig úgy osztja le a rendelkezésre álló teljesítményt a négy kerék között, hogy azzal stabilizálja a járművet kanyarokban, csökkentse az alul- illetve túlkormányzottsági hajlamot, segítse a kormányzást, növelje a tapadást és mindezek által minimálissá tegye az ESP illetve a kipörgésgátló ASR rendszerek beavatkozásának szükségességét. Az AMG Torque Dynamics névre keresztelt rendszer három eltérő alapbeállítással használható. A Comfort választandó kényelmes krúzoláshoz, ilyenkor a vezérlés kifejezetten úgy dolgozik, hogy a sofőrnek a lehető legkevesebbet kelljen gépészkednie menet közben. Sport módban valamivel dinamikusabbá válik az autó viselkedése, Sport plus módban pedig úgy osztja szét az erőt a kerekek között, mintha hagyományos hátsókerék-hajtású sportkocsiban ülnénk.