Frankfurt 2011: lefagyott a Mercedes F-125! ajtaja
Mercedes F-125!, az évfordulós hidrogénautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az F-125! nagyon látványos, de erőteljesen tanulmányszagú autó. Szárnyas ajtóit villanymotorok mozgatják, a vezérlés pedig megbolondítható.
A Mercedes egyebek mellett egy olyan futurisztikus tanulmányt hozott Frankfurtba, mely a mai műszaki vizsgán simán elhasalna, mégis arra próbálnak vele utalni, hogy az idén ünnepelt 125. születésnap után mivel indulnak neki a következő egy és egynegyed évszázadnak.
Úgyhogy a most következő adatok még nem tények, csak a tanulmány fejlesztésének kezdetén kitűzött célok. Az üzemanyagcellás, de konnektorból is tölthető, ezáltal 1000 kilométeres hatótávú Mercedes-Benz F125!-ben lítium-kén (Li-S) akkumulátorok tárolják az energiát, a futurisztikus karosszéria többféle fémötvözetből és kompozit műanyagokból áll, a berendezések érintéssel, beszéddel és kézmozdulatokkal vezérelhetők.
Az autó félig önállóan vezeti saját magát, három dimenzióban vetítő képernyőkkel informálja utasait, akik közül alig kell kiemelni a sofőrt. Az első, 68 és a hátsó, 136 lóerős villanymotorokkal a 100 km/órára gyorsulás 4,9 másodperc, a végsebesség 220 km/óra. Sirályszárnyas ajtói egy erre dedikált szenzor feletti kézmozdulattal nyílnak, de a rendszer még annyira kiforratlan, hogy tudósítónk túl gyors kézmozdulata miatt lefagyott az egész.
A Mercedes ezzel az autóval megmutatta, hogy gondolatban hol járnak, amikor az autózás jövőjéről törik a fejüket, de pár éven belül még biztosan nem fognak hasonló szupertakarékos monstrumok suhanni az autópályákon.
Úgyhogy a most következő adatok még nem tények, csak a tanulmány fejlesztésének kezdetén kitűzött célok. Az üzemanyagcellás, de konnektorból is tölthető, ezáltal 1000 kilométeres hatótávú Mercedes-Benz F125!-ben lítium-kén (Li-S) akkumulátorok tárolják az energiát, a futurisztikus karosszéria többféle fémötvözetből és kompozit műanyagokból áll, a berendezések érintéssel, beszéddel és kézmozdulatokkal vezérelhetők.
Az autó félig önállóan vezeti saját magát, három dimenzióban vetítő képernyőkkel informálja utasait, akik közül alig kell kiemelni a sofőrt. Az első, 68 és a hátsó, 136 lóerős villanymotorokkal a 100 km/órára gyorsulás 4,9 másodperc, a végsebesség 220 km/óra. Sirályszárnyas ajtói egy erre dedikált szenzor feletti kézmozdulattal nyílnak, de a rendszer még annyira kiforratlan, hogy tudósítónk túl gyors kézmozdulata miatt lefagyott az egész.
A Mercedes ezzel az autóval megmutatta, hogy gondolatban hol járnak, amikor az autózás jövőjéről törik a fejüket, de pár éven belül még biztosan nem fognak hasonló szupertakarékos monstrumok suhanni az autópályákon.
Lítium-kén akkumulátor: a mostani lítium-ion akkumulátorokat pár éven belül leválthatják a lítium-kén, rövidítve Li-S akkumulátorok. A Li-S akkumulátor azért is érdekes az autóipar számára, mert jóval könnyebb a most használt akksiknál, fajsúlya körülbelül a vízzel egyenlő. Másik előnye a kén olcsósága, és az, hogy azonos méretben jóval több energia tárolására képes, mint a jelenlegi technológia, így egyszerre három előnyt sűrít magába: erősebb, könnyebb és olcsóbb a lítium-ionnál. Ugyanakkor a Li-S akkumulátorok gyenge pontja az élettartam. A Li-S cellákban olyan reakciók mennek végbe, melynek során az elektrolitok lebontják az akkuban levő ként, és ezzel tönkreteszik a rendszert. A Li-S akkukat fejlesztő szakemberek számára ezen mellékes reakciók megakadályozása a fő cél, ha ezzel megvannak, a Mercedes is tovább haladhat az F-125! fejlesztésével.