Nem kacsa: Kínának fogunk autót gyártani, Mercedest
Mercedes Concept Style Coupé: stílusforradalmár Kecskemétről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Noha az Egyesült Államokban is megmutatja magát, igazából Pekingben debütál a második magyar Mercedes.
A jelenlegi információk szerint kizárólag Magyarországon gyártandó, vélhetően a Concept Style Coupétól alig különböző CLS Európa mellett Kína és az Egyesült Államok piacán is kapható lesz, kidolgozása miatt ára is prémiumosnak várható, annak következtében pedig vélhetően elegendő is lehet majd a hazai üzem kapacitása.
Miként azt Gorden Wagener, a Mercedes-Benz dizájnfőnöke kifejtette, „a szériaközeli Concept Style Coupé az avantgárd design új mércéje a középkategóriában“, majd hozzátette: „lélegzetelállító arányok, érzéki, lendületes felszíni modellezés és szoborszerű felületek fejezik ki dinamikus formanyelvünket.“ Utóbbiakból kiolvasható, noha az A- és a B-osztály legfeljebb kompaktnak nevezhető, a velük rokon, alapvetően fronthajtású - de a 4Matic összkerékhajtás opcióját is megadó - padlólemezre épülő tanulmány már a középosztályba tart. Méretéről egyelőre csak nem hivatalos információk létezik: állítólag 4,6 méter hosszú.
Az A-osztály koncepciómodelljének orrát hordó és vonalait tovább íveltető Concept Style Coupé erőteljes, dinamikus formát kapott domborított motorháztetővel, gyémánthatású hűtőmaszkkal, a vonalakat kiemelő Alubeam fantázianevű ezüstszínű fényezéssel, LED fényszórókkal.
Az oldalnézetet meghatározó vonalak dinamikát hivatottak sugározni, a kecses külső tükrök már most biztos, hogy csak a koncepciómodell sajátjai, a 20 colos, turbinaszerű, nagyon sportos kerekek utóbbira is passzolnak, s nem kizárt, hogy majd szériában is elérhetők lesznek. A küllők lyuggatott szegecsei ismét a gyémánttémára épülnek. Az oldalablakok keret nélküliek, és nincs B-oszlop sem.
A karosszéria hátulján dupla kipufogóvég és diffúzoros lökhárító mutatja: nem csak stílusos, sportos is a kis szedán, melynek utastere egyelőre négy szeparált üléses, panorámatetővel világosított. Műszerfalán a kombinált műszerblokk két csőkerete szabadon áll, és külön-külön üvegezésű. Irányjelzéskor a csövek gyűrűje villog. A műszerfaltól hosszú, az utastéren végigívelő középkonzol húzódik hátrafelé beágyazott szellőzőkkel és rakodóval a hátsó utasok részére is.
A műszerfali szellőzők formája alapvetően sablonos, részleteivel azonban sugárhajtású repülőgépek hajtóműveire emlékeztetnek. Háttérvilágításuk a beállított hőmérséklettől függően változtatja a színét: kék, amikor hideg friss levegőt fújnak be, vörös, amikor fűt a meleg légáramlat. Közepes hőmérsékletnél sárgásan fluoreszkálnak, így a klíma vezérlőpaneljének vizslatása nélkül is megállapítható, hogy épp milyen levegő fújdogál.
Az autó internetelérését nem csak az utasok, maga az autó is használhatja, hogy szoftvereit műhelylátogatás nélkül frissítse, álló helyzetben, például egy kávézó mellé parkolva szintén használható a Concept Style Coupé vezeték nélküli hálózata.
Nem titok, hogy a Concept Style Coupé - CSC szériagyártásban is kizárólag az A- és a B-osztály csúcs-erőforrásait kapja majd meg, egyelőre pedig az A25, 2.0 literes, közvetlen befecskendezésű 211 lóerős benzinesét teszik orrába, amelyet duplakuplungos 7G-DCT automatával és 4Matic összkerékhajtással párosítanak, s a gyáriak vele - egyelőre számok nélkül - sportos menetdinamikát, valamint kifejezetten szerény fogyasztást ígérnek.