Akárcsak régen a 300 SL, úgy most az SLS AMG kupé is elhagyta a szárnyas ajtókat
Nem volt titok, hogy az SLS AMG kupé után a Mercedes-Benz nem hagyja ki a ziccert a Roadster változattal, már csak azért sem, mert az ötvenes-hatvanas években a legendás - és a szárnyas ajtókkal ihletet adó - 300 SL sportkocsinak is létezett nyitott kivitele. A korábbi teszteken már javarészt
álca nélkül, de még letakart emblémákkal fényképezték le a kocsikat, de mostantól vége a találgatásnak, mert Stuttgartból megérkeztek a hivatalos gyári fényképek, illetve információk. Ugyan a modellt csak ősszel, hazai pályán, a Frankfurti Autószalonon mutatják be, de az előrendelések beindítása miatt fontos, hogy a piac már tudjon az SLS AMG Roadster érkezéséről.
Gyorsan, és akár menet közben is mozgatható a könnyűfém vázas, háromféle színben választható, jól szigetelő vászontető
Sportos, ugyanakkor elegáns és kényelmes az SLS AMG Roadster utastere
Akit a kupénál a szárnyas ajtók babonáznak meg, annak rossz hírünk van, hiszen érthető módon éppen ezek tűntek el a nyitott változatnál, ám a mostanság divatos fémtetőt elvetették a mérnökök. A szellős szuper-Merci háromrétegű, fekete, piros és bézs színben választható vászonkapucnit kapott, amely 50 km/órás tempóig menet is közben nyitható vagy zárható. A tervezők hangsúlyozzák, hogy a csomagtartóból alig vesz el hasznos helyet a tető tárolására szolgáló rész, és mivel az SL és az SLK esetében jól bevált a nyakmelegítő légsál, azaz az AIRSCARF, így ezt átvették az SLS AMG sportüléseinél is. Az utasteret nem szabták át, a kupé belvilága már kiállta a próbát, és nincs változás az opciós tartozékok között sem - aki például szereti a zenét, a Roadster fedélzetén is a dán specialista, Bang & Olufsen hifirendszerén élvezheti azt.
Nem csak sportosnak látszik, hanem valóban sportautó a nyitott SLS AMG. Elöl 19, hátul 20 colosak a felnik, a tengelyek között 47/53 százalékos a súlyelosztás a hátsó javára
A tető eltávolításával meg kellett erősíteni a karosszériát, hogy a torziós merevséggel ne legyen gond, ám a hajtásláncon nem múlik az összesen 40 kilogrammos súlytöbblet, az autó mozgása minden helyzetben továbbra is több, mint meggyőző. A 6.3 V8 jelzés önmagáért beszél, az 571 lóerő és a 650 Nm szintén, és aki bátor, 317 km/órás tempónál szembesülhet a ténnyel, hogy a fizika törvényei erősebbek, mint a Mercedes-Benz legújabb modellje. A tető nélküli SLS AMG egyébként csukott testvéréhez hasonlóan vérbeli sportautó. Az AMG Performance Media többféle információ megjelenítésére képes a köridők mérésétől kezdve a különféle műszaki paraméterekig (nehézségi gyorsulás, abroncsnyomás, gázpedál-állás, stb.). Nem csak versenypályás élményeket szolgál az AMG adaptív futómű, valamint a sebességváltó "idomíthatósága". Előbbinél a lengéscsillapítás az AMG DRIVE UNIT rendszeren belül Comfort, Sport és Sport plus fokozatba állítható, míg a duplakuplungos, hétgangos SPEEDSHIFT DCT 7 váltónál a gazdaságos, sportos és fokozottan sportos üzemmódok mellet a vezető önmaga is kapcsolgathat.