Ennyi versenytechnikát még sosem kínált közútra a Mercedes
Mercedes-AMG GT R: 585 lóerővel, összkerékkormányzással és még sok egyébbel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A mérges metálzöld fényezésű Mercedes-AMG GT R a Zöld Pokolban edződött. A közútra küldött versenyautót a Nordschleife kanyarjain finomhangolták.
Nem meglepetés, hogy 585 lóerőt, a GT S-nél 75 lóerővel többet tud a GT R, hiszen ezt már a nürburgringi edzése közben is elárulta rendszámtáblájával, ugyanakkor olyan versenytechnikát kapott, hogy talán a nagyobb töltőnyomással és módosított motorvezérléssel feltornászott lóerőszám a legutolsó adat, ami érdekesnek számít. Még fontosabb, hogy 90 kilogrammal könnyebb is lett a GT R, igazi versenypályás gép, amit persze közútra árulnak, a Mercedes szerint ilyen komoly versenytechnikát még sosem kínált közútra. Beszédes, hogy Sport programja a Nürburgringre, illetve az egyéb, közúti versenyautók számára is elérhető versenypályákhoz való, míg a Sport Plus az F1 pályákhoz, német példával élve a Hockenheimringre.
A hétvégén Goodwoodban kiállított, sokszor hangoztatottan a Nordschleifén optimalizált GT R motorja a már ismert 4,0 literes kétturbós V8-as - a már említett 585 lóerő mellett 700 Nm (már 1900 1/perctől elérhető) nyomatékkal. Váltója továbbra is hétfokozatú duplakuplungos, hajtása kizárólag hátsó, ott viszont elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű osztja a nyomatékot, nem mellesleg változó kormányáttételt és aktív összkerékkormányzást is kapott az R. 100 km/óráig a fordulékonyság javításáért az első kerekekkel ellentétesen, felette a kanyarjellemzők fokozásáért azokkal együtt fordulnak a kerekek. Azok a kerekek, amelyek természetesen GT R specifikusan elöl 19, hátul 20 colos kovácsolt alumíniumok és a GT kínálat összes többi felnijénél könnyebbek. A frontközép-motoros GT R természetesen közel 50:50, egészen konkrétan 47,3:52,7 arányú tömegelosztású - a hátsó tengely javára.
Ami az aerodinamikát illeti: nem csupán aktív zsalurendszeres a hűtőmaszk, olyan finomságok is említhetők, mint a kilenc fokozatban szabályozható menetmódkapcsoló Race üzemmódjában 80 km/óra felett 40 milliméterrel lesüllyedő alulsó légterelő, ami 250 km/órás tempónál már 40 kilogrammnyi leszórítóerőt termel. Van természetesen hátsó diffúzor és szárny is, a végsebesség 318 km/óra lehet, a 100 km/órára gyorsulás 3,6 s. Adaptív a lengéscsillapítás, szelepekkel fokozható hangú a könnyített kipufogórendszer, a karosszéria merevségét is fokozó karbonszálas a kardántengely, illetve annak alagútja. Az utastérben alapárasak a Nappa bőrbe varrott kézi állítású kagylóülések, de felármentesen kérhetők az egyel szolidabbnak számító AMG performance ülések. Opciós azonban a sárga biztonsági öv és persze akad még néhány tétel, amivel egyedivé tehető a GT R belseje. A rendeléseket állítólag november környékétől lehet majd leadni, a kiszállítások jövő évben kezdődhetnek meg, a vételárról pedig egyelőre hallgatnak, de biztosan 150-200 ezer euró körüli lesz, hiszen a szolidabb GT S-ért is legalább 134 ezer euró, itthon 44 881 800 forint fizetendő.