Narancs-tetős fekete fényezés csakis a DS3 Racinghez kérhető
Tavasszal, a Genfi Autószalonon még koncepcióként mutatta be a DS3 Racing változatát a Citroen. Őszre ígérték az 1000 példányos, sorszámozott limitált széria gyártáskezdetét, az első példányok a tervek szerint, nemrég gördültek ki. A Racing gépházteteje alatt a DS3-ból ismert, a BMW-vel közösen fejlesztett, Miniket is hajtó 1,6 literes turbós benzinmotor lapul. A franciák ilyen izmos, 207 lóerős erőszinttel még sosem alkalmazták, ám a Mini John Cooper Works csúcsverzióját még komolyabb, 211 lovas verzióval hajtja. Az izmosításhoz a turbónyomást 2,2 barra tolták fel a fejlesztők, a nyomaték 15 százalékkal 240-ről 275 Newtonméterre nőtt. A motor áthangolásából csakis profitál a DS3, 100 km/órára a 156 lóerős THP 7,3 másodperce helyett a Racing 6,5 s alatt gyorsul és ennek ellenére kombinált fogyasztása is 6,7-ről 6,4 l/100 km-re apadt, végsebessége pedig 214-ről 235 km/órára nőtt.
Fickós, mélyre húzott lökhárítókat, hátul diffúzort is kap a DS3 Racing
Nem csupán motorjával különbözik a többi DS3-tól a Racing, futóművének áthangolásával nyomtávját elöl-hátul 3 cm-rel szélesítették, hasmagasságát 15 mm-rel apasztották és természetesen rugóit, lengéscsillapítóit is felkeményítették a stabilabb futás érdekében. Az elektromos kormányszervo rásegítése tempósan haladva szerényebb, mint a többi DS3-é, de parkoláskor pontosan ugyanannyira könnyű vele manőverezni. A Racing egyedi, 18 colos könnyűfém felnijei mögött négydugattyús féknyergekkel szorongatott, elöl 323 mm átmérőjű Brembo féktárcsák dolgoznak.
Élénk színezésével ütős a beltér
Csakis a sportverzióhoz választható kétszínű (narancs-fekete és szürke-fehér) fényezéséről eleve könnyedén azonosítható a DS3 Racing, de a csúcsgépre utaló egyéb külső jelzések bőven akadnak még. A lökhárítókon, a küszöbökön és a kerékjárati íveken egyaránt karbon utánzatú műanyagbetétek futnak végig, ínyencség a szögletes, középen hajlított króm-kipufogóvég is. A külsővel harmonizáló beltér, akár élénk narancs-betéteket vegyíthet a középkonzol, az ajtókárpitok és a DS3-asan vágott aljú bőrkormány karbonjával. Az ülések természetesen vaskos oldaltartású kagylók. Itthon nem várható túlzott kereslet a limitált szériára, ha valakit mégis érdekelne, 7,5 millió forintos árra, azaz az „alap” 1,6 THP-énál 50 százalékkal magasabb árra számíthat.