A
Giulietta formavilágát viszi tovább a 159-est leváltó Alfa Romeo Giulia. A márkavédjegynek számító pajzs, a scudetto továbbra is meghatározó eleme a frontrésznek, ám a Giugiaro-féle hatlámpás arcot alaposan átplasztikázták: az oldalankénti 3-3 világítóegység közös plexibúra mögé került, és a nappali fényt adó LED-ek keretezik. A képen a csúcsot jelentő
Quadrifoglio Verde látható, 19 colos felnikkel, sportos megjelenéssel, amelynek orrában a Chrysler-féle Pentastar V6-os benzinmotor dolgozik, közvetlen befecskendezéssel, MultiAir technológiával, 300 lóerővel. Sokan abban reménykedtek, hogy a Giulia hátsókerékhajtással érkezhet, de nem, az autó "elöl kapar", ám a jobb vezethetőség érdekében alapáron segít a Q2 differenciálzár, és igény szerint rendelhető a Q4 összkerékhajtás.
A mérnökök különösen büszkék a futóműre, szerintük osztályának legjobbja lehet a Giulia, köszönhetően az Active Roll Control rendszernek, amely az állítható lengéscsillapítókkal egyaránt képes sportos és komfortos igényekhez hangolni az autó viselkedését. A szerényebb változatokban a turbó játssza majd a főszerepet, a Giulia az 1,4-es, benzines MultiAir erőforrásokkal lesz kapható, 120 és 170 lóerővel, és nem hiányzik majd a palettáról a
200 lovas 1750 TBi sem. Dízeleknél a legmodernebb JTDm Multijet motorok állnak csatasorba, 105 és 200 lóerővel. Minden Giulia fedélzetén megtalálható lesz a már jól ismert DNA kapcsoló.